Na hoeveel dagen de pil slikken kan ik seks hebben?

Haha hai! Ik begin morgen met de pil maar na hoeveel dagen kan ik dan seks hebben? Ik begin gewoon met de pil terwijl ik niet ongesteld ben want de dokter zei dat dat gewoon kon maar ben vergeten te vragen na hoeveel dagen haha iemand tips

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.1K
Amadea
4 jaar geleden
Leest altijd éérst de bijsluiter! Alleen als je op de eerste dag van jouw menstruatie begint met slikken is de anticonceptiepil meteen betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je hebt duidelijk de bijsluiter niet gelezen. Altijd doen, dati is heel belangrijk.
Erna55
4 jaar geleden
En tot aan de tijd die het duurt voordat de anticonceptiepil goed werkt, kun je veilige seks hebben door het gebruik van b.v. een condoom.

Antwoorden (1)

Als je de pil gewoon gaat slikken (dat kan en mag), ben je de eerste 7 dagen niet beschermd tegen zwangerschap.
Je kunt wat mij betreft morgen ook seks hebben (je vraagt na hoeveel dagen je seks kan hebben), maar gebruik dan sowieso ook een condoom. Dit geldt dus voor de komende 7 dagen!

Natuurlijk ken ik jouw situatie niet (hoeft ook niet), maar nog een keer voor de duidelijkheid, omdat de jongeren weer makkelijker denken over een SOA: de pil beschermt niet tegen SOA’s.
Indien je je sekspartner niet goed genoeg kent: dubbel safe: pil en condoom.