De eerste dag na de stopweek heb ik seks gehad. Een paar dagen later kreeg ik een bloeding. Wat betekent dat?

Ik heb seks gehad met mijn vriend, de eerste dag nadat ik mijn stopwerk heb gehad. Om aan te duiden
Op een woensdag ben ik begonnen met een stopweek (dinsdagavond laatste pil van die strip), de volgende week begon ik weer op een woensdag. Op die woensdag heb ik ook seks gehad, onveilig.. die is mijn 4e maand met het slikken van de pil.. een paar dagen later op een zondag begon een bloeding op te treden, maar ik weet niet wat dit betekend?!! Ben ik zwanger? Is een eicel bevrucht? Is dit een normale bloeding, is het een soa? Ik lees me rot op internet voor enigheid hints om meer te weten maar ik kom er niet uit...
iemand hier eventueel een antwoord?!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je bent gewoon beschermd in je stopweek en vlak erna, als je slikt volgens schema.
Erna55
3 jaar geleden
Je zegt dat je je rot leest op internet... maar het is zinniger om de bijsluiter van je anticonceptiepil te lezen. Daarin zal staan dat je ook in se stopweek beschermd bent.

Antwoorden (2)

Als je de pil (goed) slikt (dus niet vergeten) ben je voor 99,zoveel beschermd tegen een zwangerschap, ook tijdens, na en voor je stopweek. Dus wat dat betreft vrij je niet "onveilig". Een bloeding wijst niet op een zwangerschap of op een SOA. Als je alleen de pil gebruikt ben je NIET beschermd tegen een SOA, daarvoor moet je (ook) een condoom gebruiken. Als ik je goed lees is er dus verder niet zoveel aan de hand, en hoef je je geen zorgen te maken.
3 jaar geleden
Dit klinkt als een doorbraakbloeding ('spotting'); erg vervelend maar medisch onschuldig. Als je dit vaker hebt, kun je samen met je huisarts kijken of een andere pil voor jou beter werkt.