Volgens de nieuwste richtlijnen van NHG, moet de huisarts de overweging maken om de patiënte wel of niet te wegen.
Indien hij obesitas vermoedt, zal hij waarschijnlijk jouw BMI willen bepalen.
De pil (hormonen) en BMI kan wegen dan noodzakelijk maken.

Indien jij ernstig overgewicht hebt, kan het zijn dat de huisarts tijdens het consult ervoor kiest jouw BMI te bepalen. Dan zul je gewogen worden.
Heb jij geen (ernstig) overgewicht, zal hij jou zeker niet op de weegschaal laten staan.

Ik voeg de nieuwste richtlijnen toe.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
Ik had (ik weet niet waarom) de indruk dat hier eerder sprake zou zijn van ondergewicht.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wie weet.... grappig hoe gevoel werkt, intuïtie.
Als de vrager echt zwaar ondergewicht heeft, zal de huisarts de kans wellicht aangrijpen...
Amadea
3 jaar geleden
Precies hetzelfde als crispy heb ik bij deze vraagformulering. Wie anders zou het uitmaken dat haar huisarts haar zou wegen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als ik echt heel zwaar zou zijn, zou ik het niet fijn vinden om op de weegschaal te staan. Puur voor mezelf.
Als ik echt zwaar ondergewicht zou hebben, zou ik er waarschijnlijk ook niet op willen staan. Neemt niet weg, dat ondergewicht en de pil, geen richtlijn is om te wegen. Maar als huisarts kun je dan wel de kans grijpen.