Kan ik de morning after pil na 2 weken inslikken?

Op het internet lees ik alleen dat het kan tot 5 dagen na seks.
Huisarts is gesloten vanwege Hemelvaart.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het kan dus niet.
Het ligt eraan wat jullie hebben gedaan,
Als jullie...
Echt het neuken zelf en dat hij klaarkwam,
En jij nóóit de pil hebt geslikt is de kans groter dan wanneer hij niet klaarkwam en jij even te laat was met de prikpil of gewone pil.
Geen zorgen, gewoon maandag naar je huisarts gaan en de situatie uitleggen

Antwoorden (2)

De morningafter pil is echt bedoeld - en werkt ook alleen maar - kort na de onbeschermde seks. Dus hem nu slikken heeft echt geen zin meer. Als je maandag nog niet opgesteld bent kun je contact opnemen met je huisarts, een dag eerder of later doet er nu niet zoveel meer toe. Ik wens je sterkte met wachten!
3 jaar geleden
Nee, dat heeft geen zin meer.
De morning-afterpil (ook wel noodpil genoemd) is een middel dat tot maximaal 120 uur na onbeschermde geslachtsgemeenschap de kans op zwangerschap sterk vermindert.
Er is enige discussie geweest over het werkingsmechanisme van de morning-afterpil. Er zijn verschillende hypothesen over, namelijk dat de morning-afterpil de eisprong uit zou stellen, de mogelijkheid voor sperma om de eicel te bereiken zou bemoeilijken of innesteling van een bevruchte eicel zou voorkomen. Er is alleen overtuigend bewijs voor het eerste mechanisme, dus uitstel van ovulatie.