De kritiek van traditionele wetenschappers op homeopatische medicijnen spits zich vaak toe op de verdunning van de verondersteld werkzame stof. De verdunning, zo wordt gezegd, is zodanig dat het lichaam daar geen effect van kan ondervinden. Wat dat betreft zal voor alcohol hetzelfde gelden. Het werkt niet.
Ander punt is dat homeopatische medicijnen nu vaak juist MET alcohol verdund worden. Dikke kans dus dat als je een vloeibaar homeopatisch middel neemt dat je dan al aan een 20 tot 50% alcohol oplossing zit. Stuk meer dan dat duveltje van jou. Uiteraard is de dosering in milliliters dus ook daar wordt je niet meteen dronken van.
Mocht je het toch willen proberen dan zou ik ene biologisch biertje nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Homeopatisch' niet per se, maar de kracht van suggestie is eindeloos. Zo maak ik - als geheelonthouder - nog wel eens gerechten waarin normaliter drank thuishoort, en een meerderheid der 'gezelligheidsdrinkers' voelt (de effecten van) de drank wel degelijk.

Maar je kunt, ondanks wat door suggestie opgeroepen aangeschoten gedrag NIET het elcoholpercentage in je bloed laten stijgen door een verdunning van een biertje in de noordzee, nee. Het pecentage alcolhol is daar uiteindelijk te laag voor. maar een goedgelovig iemand kun je er ongetwijfeld zijn remmingen door laten varen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook wel eens gelezen van onderzoeken, waarbij ze mensen laten denken dat ze drank met alcohol drinken, terwijl er in feite geen alcohol in zit.
En de proefpersonen gedroegen zich dan ook alsof ze flink aangeschoten waren....
Zo grappig, hoe sterk suggestie werkt!
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep, 't is de basis van de homeopathie.