Pil verkeerde volgorde geslikt, wat nu?

Ik slik nu anderhalve week de delamonie 75 microgram pil met desogestrel. Hierbij heb ik de eerste week op de juiste volgorde geslikt, maar ben ik in de tweede week aan de verkeerde kant van de strip begonnen, Na de zondag van de eerste week ben ik dus op maandag begonnen aan de zondag van de tweede week en heb ik de dagen erna de pil in onjuiste volgorde geslikt. Wat kan ik nu het beste doen? En heeft dit de betrouwbaarheid van de pil aangetast?

een maand geleden
Utrecht
een maand geleden
Dit is toch geen serieuze vraag hoop ik?... Alle pilletjes uit de strip zijn identiek (=gelijk). Het maakt helemaal niet uit in welke volgorde je ze slikt, als je ze maar slikt op de aangegeven dagen. De dagen op de strip zijn maar een hulpmiddel.
tinus1969
een maand geleden
@Utrecht er zijn pillen waarbij dat uitmaakt. Dus het is een serieuze vraag. https://www.anticonceptie.nl/anticonceptie-wiki/veelgestelde-vragen/anticonceptiepil/combinatiepil/trigynon/
Thecis
een maand geleden
@Utrecht
Als extra uitleg, er zijn dus inderdaad pillen waarbij de concentratie van de verschillende hormonen uitmaken per periode van de maand. Daar is het echt van groot belang dat je je aan de juiste volgorde houdt, anders gaat het niet werken (in ieder geval niet zoals bedoeld).
Dit "probleem" is inderdaad bij een aantal andere pillen opgelost waarbij het niet uit maakt in welke volgorde je ze slikt. Mijn inziens is dit dus een zeer goede en relevante vraag.

Antwoorden (1)

Bij de minipil zijn ALLE pillen in de strip exact gelijk. De dagen van de week staan er alleen maar bij om makkelijker te zien of je de pil al geslikt hebt die dag.
Je hoeft dus niks te doen, je kunt gewoon doorgaan met je strip.
een maand geleden