Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan men gal met natuurlijke middelen vervangen?

mijn gal is er enkele jaren terug uitgenomen. natuurlijk betekent dat niet dat er geen galvloeistof meer is, maar ik heb wel geregeld last van een te lage galproductie.
kan ik dingen eten die de galfunctie stimuleren? of eventueel gal vervangen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke klachten heb je precies?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nogal alternatief. Er zijn er die er veel aan hebben gehad, ook enkele die er last van hebben gehad. Maar in ieder geval het lezen waard.
http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/voeding/lever-en-galblaas-reiniging-vlgs-moritz.php

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je bedoelt waarschijnlijk dat jouw galblaas is verwijderd. Je lever maakt nog gewoon galvloeistof aan. Die komt nu in plaats van via de galblaas rechtstreeks in kleine hoeveelheden in je dunne darm terecht.

De productie van galvloeistof wordt gestimuleerd door vaak gember en kurkuma (dat is geelwortel) in je eten te verwerken.
[De vraag staat in de categorie Alternatieve geneeswijzen, schrijf ik hier voor de duidelijkheid maar even bij].
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
wel ik had het gewoon bij gezondheid geschreven, niet altijd is natuurlijk gelijk aan alternatief.
maar bedankt voor je tip, en het is idd mijn galblaas natuurlijk die verwijderd werd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volkomen correct antwoord. +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding