Hoe kan ik best onderhandelen over gespreide betaling ivm het volgen van transcendente meditatie?

Ik wil graag transcendente meditatie volgen, omdat ik vernam op de kennismakingsavond dat dit werkt bij fybromyalgie en meer geestelijke stabiliteit geeft.
maar het is heel erg duur : bijna 700 €. Het mag wel in schijven betaald worden, maar dan enkel per 200 €. Ik heb al aangegeven dat ik wel wil betalen maar niet in zo grote schijven. Dan kreeg ik het antwoord dat ik prioriteiten moest stellen in mijn leven. Momenteel ben ik aan het renoveren en heb het geld gewoon niet meteen liggen. Zo een 50 € per maand zou ik nog wel zien zitten maar dat kan dus niet.
Nu vind ik het wat jammer dat het zo loopt, dus ik zou heel graag hierover onderhandelen. Men heeft me gezegd dat de lesgever beslist, maar zij wil dus niet afwijken van die 200 € per maand (de reden weet ik niet).
Vooral omdat men op de site zegt dat financiën geen belemmering mogen vormen.... dus er moet toch een manier zijn waarop ik een andere regeling kan krijgen. Sponsoring (een andere mogelijkheid) is niet nodig, het gaat gewoon over gespreide betaling.

Toegevoegd na 1 uur:
http://transcendentemeditatie.be/tm-leren/

Toegevoegd na 1 uur:
transcendente meditatie zou in verschillende landen terugbetaald worden door het ziekenfonds, dan is het natuurlijk minder duur....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
€700 euro is verschrikkelijk duur om meditatie te leren, voor iets wat heel misschien helpt bij fibro. Er zijn genoeg goedkopere alternatieven om kennis te maken met meditatie.
Zo als je weet is fibro een vasculaire aandoening. Dus daar opzich zal het niet voor helpen. Maar om meer gemoedsrust te krijgen zou ik beginnen met een reguliere vorm van meditatie. Gewoon om een gevoel te krijgen of het voor jou kan werken.
anneliez
9 jaar geleden
700 euro is veel geld, en mensen die zo begaan zijn met het geestelijk welzijn zouden materieel wel iets minder mogen vragen ;)
Maar er zijn verschillende vormen van meditatie, kijk in je woonplaats eens wat er te doen is aan yoga/meditatie. Misschien wat minder transcedent, maar daarom niet slechter, Er zijn zoveel richtingen dat je toch zelf moet bepalen waar je het beste bij bent
Ivana
9 jaar geleden
De prijs vind ik heel hoog. Voor die prijs is mijn dochter naar India geweest om daar yogalessen en een diploma te krijgen. Riekt een beetje naar afleggen. Kijk nog even rond.
Mijn schoonzusje heeft ook fybromyalgie en kreeg van de dokter het advies om een hond te kopen en, pijn of niet, het bos in te gaan. Dat geeft zoveel rust dat haar pijn bijna verdwenen is. De natuur is gratis en kan zo ontspannend werken.
Utrecht
9 jaar geleden
En de mededeling op hun website dat financiën geen belemmering mogen zijn, is pure manipulatie. Je wordt onder druk gezet je prioriteiten zo te stellen dat je je geld aan hun besteed.

Het beste antwoord

Ik zou eerst even voelen of je dit echt wilt doen daar. In je bericht proef ik nl al twijfel. Ga zitten en laat gevoelens en gedachten komen, antwoord komt vanzelf. Wb je aandoening is idd meer mogelijk dan het ' reguliere'. Ook dingen waarbij deel vergoed wordt. Mocht je dit wel willen, leg dan uit hoe en wat maar blijf wel bij jezelf, je eigen gevoel. ( 700 euro is belachelijk duur trouwens)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja 700 euro is echt duur..
Veel geld voor iets wat in een uur word uitgelegd. als ik jou was zou ik even verder googelend op TM. Je kan onafhankelijk leraar vinden die het uit wil leggen, dan doe je het via hem en hoef je niet te betalen voor die amerikaanse organisatie. Veel van die spirituelen willen veel geld verdienen, ipv dingen makkelijk toegankelijk te maken voor mensheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
dat zou een goede idee zijn. Maar je krijgt op de infosessie al te horen dat je het aan niemand mag verder vertellen..... Dus ik vrees dat er geen onafhankelijke leraren te vinden zijn. Indien je denkt van wel,, geef me zeker een tip! ik woon in België
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spirituele weg, is een weg naar de vrijheid, vrijheid is voor ieder mens toegankelijk..Iedereen die meent dat jy veel geld moet betalen, zodat ze jou de vrijheid kunnen laten zien...ik vind het niet zuiver, maar genoeg mensen hebben het er voor over anders zouden dergelijke groepen geen aanhang hebben.
Denk dat als het de bedoeling is dat je daar iets kan leren dat je vanzelf de persoon tegen komt, of het geld komt.. De techniek werkt wel goed heb ik gehoord, maar het is de vraag of het dat geld waard is.
liveisgreat
9 jaar geleden
Wel ik zou al sowieso niet akkoord gaan dat het niet verder verteld mag worden. Ik zou het niet doen, omdat je je ervoor engageert, maar ik vind het wel discutabel dat het niet mag.... en ik zou dus eerst uitleg willen waarom het niet mag. ik begrijp wel dat men op die manier inkomsten mist, en misschien zit dat erachter, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het enige zou zijn... toch niet van een organisatie met dergelijke filosofie....