Dit zal wel gebeuren omdat men nog niet erg op de hoogte is van de werking en het gebruik van alternatieve geneesmiddelen. Als een vriend, kennis of familielid hierover (positieve) dingen vertelt, raakt het al een beetje betrouwbaar en bekend. Hierdoor zijn we in ieder geval eerder genijgd om het eens te proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak door de bijwerking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een goede bekende goede ervaringen zegt te hebben met een bepaald alternatief geneesmiddel/medicijn..doet dat vertrouwder aan.

Men denk dan b.v.: "Hij /zij is best kritisch ingesteld en als het hem/haar helpt..of heeft geholpen..is dat medicijn wellicht ook iets voor mij"

'Mond op mondreclame' heet dit en schijnt de beste vorm van reclame te zijn..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Publiciteit van mond tot mond, gepaard aan overtuigingskracht behoort tot de technieken welke iedereen die met publiciteit zijn brood wil verdienen graag onder de knie wil krijgen.

Ook is het enthousiasme dat vaak met persoonlijke aangename ervaringen en de exclusiviteit een niet te onderschatten factor.

Een even krachtige factor is het gevoel van persoonlijke betrokkenheid.

Let er echter op niet voor schut te worden gezet: wat als die raad niet zo goed is als je wel dacht? We is er verantwoordelijk voor in het geval van problemen naderhand? Zal die persoon die je overtuigd heeft op het matje kunnen geroepen worden en je schadeloos kunnen stellen. Met deze vorm van geneeskunde is het gevaar niet zo ernstig als met chirurgie en dergelijke, maar dat sluit mogelijke problemen niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kuddegedrag. Wat anderen doen, zal wel goed zijn/kloppen.