Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet het antikater middel van Dr. Vogel?

Ik las in een van de gestelde vragen een antwoord over middeltjes die een kater verlichten. Iemand noemde hierbij een middel van Dr. Vogel, maar wist de naam van het middel niet. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt een kater het beste voorkomen door veel (water) te drinken. Een glas water bij elk glas alcoholhoudende drank helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat begrijp ik. Maar dat is niet mijn vraag. :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn binnen de klassieke homeopathie verschillende middelen tegen een kater. Conium maculatum, Agaricus muscarius, Ranunculus bulbosus, Veratrum album, en nog veel meer.
Maar bovenaan de lijst staat het middel Nux vomica. Dat komt doordat dit middel bij uitstek geschikt is voor de combinatie van klachten:
- alcoholmisbruik
- geïrriteerdheid
- vermoeidheid
- met rust gelaten willen worden
- snel geprikkeld
- futloos
- hoofdpijn met misselijkheid

Het beste kan je een 30C-potentie van Nux vomica gebruiken. Enkele korreltjes in water oplossen en elk half uur een slokje drinken, tot je je weer wat beter voelt.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik was diegene, ik denk dat het Nux Vomica is, maar twijfel nog steeds, vraag het bij de drogist, daar weten ze het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, bedankt! :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding