Hoe heet het antikater middel van Dr. Vogel?

Ik las in een van de gestelde vragen een antwoord over middeltjes die een kater verlichten. Iemand noemde hierbij een middel van Dr. Vogel, maar wist de naam van het middel niet. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt een kater het beste voorkomen door veel (water) te drinken. Een glas water bij elk glas alcoholhoudende drank helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat begrijp ik. Maar dat is niet mijn vraag. :)

Het beste antwoord

Er zijn binnen de klassieke homeopathie verschillende middelen tegen een kater. Conium maculatum, Agaricus muscarius, Ranunculus bulbosus, Veratrum album, en nog veel meer.
Maar bovenaan de lijst staat het middel Nux vomica. Dat komt doordat dit middel bij uitstek geschikt is voor de combinatie van klachten:
- alcoholmisbruik
- geïrriteerdheid
- vermoeidheid
- met rust gelaten willen worden
- snel geprikkeld
- futloos
- hoofdpijn met misselijkheid

Het beste kan je een 30C-potentie van Nux vomica gebruiken. Enkele korreltjes in water oplossen en elk half uur een slokje drinken, tot je je weer wat beter voelt.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik was diegene, ik denk dat het Nux Vomica is, maar twijfel nog steeds, vraag het bij de drogist, daar weten ze het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, bedankt! :-)