Wat is de naam van een idonesisch medicijn?

Ik hoorde laatste over een Indonesische medicijn, op basis van kruiden die je bloed zuiveren en tegen verschillende kwaaltje schijnen te helpen. Je kunt dit in thee vorm en tablet vorm krijgen.
Weet iemand hier nog de naam van?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Mijn moeder gebruikte Temoe Lawak, kocht het bij de Toko of biologische groentenboer. Het smaakte vreselijk bitter. Ze gebruikte het vooral ter voorkoming van obstipatie. Of die Temoe Lawak hetzelfde is als Curcuma weet ik verder niet. Succes, TREESi.

Toegevoegd na 1 dag:
Oh ja...ze gebruikte ook nog KOEMIS KOETJING (vertaling: "staart van de kat"), is ook een zuiverend (Indonesisch) kruid gemaakt uit een plant die een soort pluimen droeg, vandaar de naam waarschijnlijk.