hoelang duurt het genezen van een diepe snee op de neus tussen de ogen ?

afgelopen weekend heb ik een auto ongeluk heb gehad , en hierbij tegen het zonnescherm ben aangeklapt met mijn neus. Waardoor het zonnescherm kapot ging en er een scherpe rand aan kwam en in mijn neus sneed. De snee zit tot op het bot en zit tussen mijn ogen. De dokter heeft gezecht dat er niets aan moet worden gedaan en het vanzelf goed gaat genezen. Hij zei dat het ong 6 tot 10 maanden zal duren. Aangezien mijn dokter al een keer eerder heeft gefaald met het bepalen van de genezingsduur stel ik hier de vraag. Wie o wie weet hoelang het ongeveer gaat duren. ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (3)

Niet te zeggen hoe lang dat duurt. Dat hangt van veel factoren af. Hoe gezond je verder bent. Hoe goed je immuunsysteem is. Hoe je levenswijze is.

Bij iedereen is dat weer anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Falen" vind ik hier wel een HEEL groot woord. De een geneest nu eenmaal sneller dan de ander, afhankelijk van je gestel, weerstand, leeftijd, levenswijze, voedingspatroon etc.
Falen zou zijn als hij iets had moeten hechten en dat niet gedaan heeft ofzo.
Als je er gewoon een pleistertje of zwaluwstaartje opplakt is het met een dag of wat dicht, maar voor het hele wondje weg is duurt altijd wel effe, en een eventueel litteken blijft levenslang.

Het beste kun je hem dus vragen welke máte van genezing hij in die periode voor ogen heeft. Er zit een groot gebied tussen het sluiten van de huid/wond en het vervagen van een eventueel litteken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier een goede tip van een drogist (in ruste). doe in en op de wond Dermatol wondpoeder ( gele poeder in een busje of tubetje) vraag maar bij een Da of Dio drogist
en plak daarna de wond dicht met één of meer zwaluwstaartpleisters. Helpt gegaradeerd en binnen een paar dagen kleeft de wond dicht zonder kans op ontsteking!

Toegevoegd na 2 minuten:
Wil je snel zien dat de littekens vervagen doe er dan Calendula (goudsbloem) balsem op de dichte en genezen wond.