welke aromatherapie voor een rustig en ontspannen gevoel?

ik zou graag thuis aromatherapie willen toepassen.
zou iets willen voor een onspannend gevoel, gerustellend, anti stress . Hoeveel druppels doe je er in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Valeriaan essentiële olie wordt in de aromatherapie o.a. gebruikt bij; spanningen, nerveuze slapeloosheid, angst, krampen, nervositeit, stress, duizeligheid, hoesten, nerveuze overgangsklachten.
-contra-indicatie: matig gebruiken, kan overgevoeligheid veroorzaken
Valeriaanolie kan goed gecombineerd worden met Patchouli, Den, Ceder, Mandarijn, Rozemarijn, Lavendel, Sinaasappel, Pompelmoes en Pomerans.
Recepten:
bij nervositeit; 7 druppels Valeriaan en 3 druppels Lavendel mengen met een beetje melk, room of een lepeltje honing. Dit toevoegen aan een warm bad en 20 minuten baden.
bij nerveuze stoornissen; 10 druppels Valeriaan en 6 druppels Pomerans mengen met 50 ml. Amandel-olie. Hiermee het gehele lichaam licht masseren.
verdampen: 6-10 druppels Valeriaan in de aromalamp geven rust bij stress en slapeloosheid.
verdampen: in de slaapkamer, 6 druppels Valeriaan en 4 druppels Pomerans zorgen voor een goede nachtrust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik gebruik de taiga olie van anastasia (schildpad producties) en dan doe je twee druppels erin in een aroma houder. ik gebruik altijd de zachtste olie die voorradig is.
het voordeel van deze olie is dat je hem ook in de shampoo etc kunt voegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf houd ik van de geur van lavendel en ik heb voor stressmomenten altijd wel een flesje 'chi' Lavinchi Relax olie.
Hierin zit voor het merendeel echte lavendel, met mandarijn en een vleugje marjolein.
Hij is niet echt goedkoop want ik betaal hier zo'n €18,- voor een klein flesje, maar je doet er lang mee. Nu woon ik in een dure badplaats en hier is het vaak duurder dan elders in een niet toeristenplaats in de Randstad.
Het assortiment van 'Chi' is in veel drogisterijen, apotheken ook te koop en je kunt het ook online bestellen
maar dan komen er weer verzendkosten bij.
Deze olie ontspant echt heel goed. Lekker rustig 's avonds in een verdamper, heerlijk onderuit, sfeervol muziekje en je voelt je herboren + je kamer ruikt lekker!

Toegevoegd na 12 minuten:
Verdraag je geen lavendelgeur, dan is mandarijnolie ook rustgevend. Oh ja, hoeveel druppels? Ik neem meestal 4-5 druppels. Maar meer of minder mag natuurlijk ook. Ligt er net aan hoe sterk je de geur ervaart en hoe groot de ruimte is.