wat is een goede hulp bij afvallen binnen de alternatieve geneeswijzen?

Ik weet alleen acupunctuur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
De beste hulp komt uit de reguliere kennis:
--  Goed voedingspatroon.
--  Goed bewegingspatroon.
--  Zonodig psychologische begeleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet alleen acupunctuur........... Ja? En werkt het?

Het beste antwoord

Voorbeelden alternatieve therapie om af te vallen:
1.Hypnotherapie,
2.Reiki,
3.Polyenergetische therapie,
4.Regressietherapie.
Dit zou werken omdat bij alternatieve therapieën naar de wortel, en dus de oorzaak van je gewichtsprobleem wordt gegaan.

Bij deze therapieën wordt mede getracht een antwoord te geven op de vragen: 'waarom blijf ik altijd maar bezig met mijn gewicht' en ook 'waarom ben ik altijd ontevreden met mijzelf'. Die onvrede komt ergens vandaan. Sommige gebeurtenissen uit het verleden blijven in je systeem zitten, zonder dat jij dat zelf weet. Dat kan er voor zorgen dat je ontevreden blijft met je uiterlijk en dat je die onvrede uit in (vr)eetbuien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu heb ik zelf reiki (1) gedaan...van afvallen met reiki heb ik nog niet eerder gehoord. Kan je dat zelf ook 'doen'?

Andere antwoorden (6)

Een chinese kruidendokter en die doen ook vaak acupunctuur erbij .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele.

Als die er was dan zouden we daar allemaal gebruik van maken en hoefde er niemand te dik te zijn.

Afvallen doe je door minder te eten en meer te bewegen, m.a.w. meer calorieën verbranden dan je binnenkrijgt.

En je hongergevoel of je trek te stillen met gezonde dingen zoals tomaten en komkommers.

Je moet het zelf doen.

Dingen als "afslankthee" e.d. zorgen alleen maar voor vochtafdrijving.

Is acupunctuur wel een goede hulp?
Werkt het echt?
Ik bedoel: op de lange tot zeer lange termijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, uiteindelijk moet je het helemaal zelf doen. Een steuntje in de rug, in welke vorm dan ook, kan echter wel heel prettig zijn.
Acupunctuur heb ik gedaan,werkte een korte tijd (aantal weken) zeer goed, en toen opeens niet meer...
Je kunt een start maken met een vastenkuur en daarna je eetpatroon aanpassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft dat te maken met alternatieve geneeswijzen???
Ik kan me voorstellen dat hypnose zou kunnen werken. Zodat je afleert om te snoepen en juist gezonde dingen wilt eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In aanvulling op het vorige antwoord: hypnose kan ook helpen om de oorzaak op te sporen van het huidige eetgedrag.

En als dat bijvoorbeeld iets is als een gevoel van leegte, of beloninggedrag kan in hypnose een gezondere methode worden gevonden om met dat lege gevoel of gedrag te veranderen.

Daarnaast helpt het doen van zelfhypnose goed om nieuw gedrag "in te slijten" en terugval in oud gedrag te voorkomen. Dat laatste is zeer belangrijk, het gaat immers om duurzame verandering, dus de lastige momenten herkennen en voor zijn......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een familieopstelling kan helpen erachter de komen wat de reden is dat je 'dik' bent of waarom je troost zoekt in eten. (zomaar een invulling, kan allerlei redenen hebben) Als je meer informatie wilt hoe zoiets gaat stuur me dan een pb.