Welke weedsoort verlicht het meest pijn?

Ik heb veel last van mijn onderrug, de oefeningen van de fysio helpen maar een beetje. Ik wil geen medicijnen slikken omdat ik weet dat het ook anders kan. Ik weet alleen niet welke weedsoort daarvoor het meest geschikt is. Mijn vraag is dan ook gericht aan mensen met ervaring hierin of kennis erover.
Op google staat ook wel info maar geen persoonlijke verhalen over ervaring hierin

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raad eens waar ze medicijnen van maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou sowieso adviseren een vaporizer aan te schaffen, deze zorgt voor een verdamping van de weed in plaats van verbranding. Je hebt dan geen last meer van de negatieve effecten die roken met zich mee brengt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaporizer Er zijn zelfs verslagen te vinden van mensen die wiet gebruiken vanwege het pijnstillende effect en precies beschrijven welke verdamptemperatuur voor hun het beste werkt.

Het beste antwoord

Op zich zijn alle weed soorten effectief tegen pijn al slaat het niet bij iedereen aan.
Van de weed soorten is Haze de beste soort om te gebruiken voor de pijnstillende werking.
Haze is over het algemeen wel iets duurder dan de andere soorten weed en is ook net even anders van smaak.
Ik ben bedrijfsleider geweest van een coffeeshop in Amsterdam en verstrekte ook weed aan mensen waarbij de medicinale weed op dokters recept geen effect hadden.
Uit ervaring bleek dat Haze bij de meeste mensen het meest effectief was.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik wil nog wel even aanvullen dat tegen lage rugpijn, reguliere pijnstillers wel beter zullen werken dan weed.Ik lig zelf momenteel plat en wacht op mijn 2e hernia operatie die ik deze maand ga krijgen aan twee wervels,dus ik weet als geen ander wat rugpijn inhoudt. Tramadol of Oxynorm zou je waarschijnlijk iets meer verlichting geven dan weed. Eventueel een spierverslapper kan ook iets verlichting geven ( diazepam)
Wil je reguliere medicatie zo veel mogelijk beperken zou je bv een lage dosis kunnen vragen en deze zou dan wel weer wat versterkt worden als je daar een paar trekjes weed bij neemt, die je dan wel echt ook zal moeten doseren en niet gelijk een hele joint er bij roken.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de (dubbele) ervaringsdeskundige.

Andere antwoorden (4)

Probeer het hier eens en sterkte met je rug! Site gaat over ervaringen met wiet als MEDICIJN:

http://www.wietforum.nl/Medicinaal-gebruiken-f44.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn zoveel wietsoorten,...

http://www.wietforum.nl/index.php?act=Search&CODE=show&searchid=2cf431e5182d2a3884081866a066d5ef&search_in=posts&result_type=topics&highlite=%2Bwiet+tegen+pijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed antwoord hoor maar ik kom vooral bij medicinale weed terecht en dat zal wel werken maar ik bedoelde eigenlijk de verschillende soorten en hun werking. Evengoed bedankt hoor, altijd prettig
Er is veel verschil in de verschillende wiet soorten hier in Nederland,elke wiet soort heeft namelijk zijn eigen werking en bijwerking.
Het is goed om je goed voor te laten lichten voordat je een willekeurige coffeeshop binnen wandelt voor een zakje wiet.
Er is veel geschreven over het gebruik van (medicinale) wiet (ook wel mediwiet genoemd http://www.mediwiet.nl/ ),voor ervaringen van andere gebruikers zou je eens contact op kunnen nemen met een patiënten vereniging,deze kunnen jou hier veel informatie over geven.
Ik weet niet waar je precies woont,maar in Rotterdam zit bijvoorbeeld een patiënten vereniging http://www.mediwiet.info/indexnl.html

Kijk ook eens op de volgende website:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis

Laat je goed voorlichten eer je ermee begint.
Hopelijk vind je de oplossing en kan je iets met deze informatie beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het echt niet weten want ik ben geen weed gebruiker. maar ik denk dat er al genoeg antwoorden bij zijn waar je iets mee kunt doen. sterkte met je rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicinale wiet bestaat niet :-)
Het is enkel beter gecontroleerde wiet qua sterke en zuiverheid, dus niet bespoten met bestrijdingsmiddelen en andere troep.

THC is de belangrijkste werkzame stof (ook bij medicinale werking), dus de duurste wiet zal voor de meeste mensen de beste zijn, maar iets meer van een mindere soort kan net zo goed werken en wat goed voor andere werkt hoeft voor jouw weer niet te werken. (lekker duidelijk hè)

Iets anders:
ik zweer bij Spiroflor.