Geen ervaring mee, maar weet wel hoe de meeste zonnebloemolie gemaakt wordt. De zonnebloempitten worden bewerkt met oplosmiddelen en het zeer giftige middel hexaan, om er maar zoveel mogelijk olie uit te kunnen persen.

Je wilt het met gezond verstand echt niet in je lichaam hebben. Dat is met de zonnebloemoliekuur ook niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat je de zonnebloemolie zo`n twintig minuten in je mond houdt en tussen je tanden en kiezen door laat gaan.

Na die 20 minuten zou het een witte substantie moeten zijn, welke uiterst giftig is daar het vol met bacteriën uit de mond zit. Die substantie dan ook nooit inslikken!!!

Maar de kans is groot dat je per ongeluk toch wel wat zonnebloemolie per ongeluk inslikt. Zorg er in ieder geval dan voor dat die zonnebloem olie zo puur en natuur mogelijk is. De meeste zonnebloemolie die je in de supermarkt koopt, is dat waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, alleen goeie zonnebloemolie van biologische kwaliteit gebruiken. +1
Het gaat bepaalde bacteriën (Streptococcus mutans) tegen die tandbederf kunnen veroorzaken, maar meer hoef je er -volgens wetenschappelijk onderzoek- niet van te verwachten.