helpt aftershave tegen puistjes? zo nee, wat wel?

ik kreeg te horen dat aftershave werkt tegen puistjes, kan dit kloppen, zo nee, waarom niet?
en zijn er anders nog goeie manieren om van puistjes af te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Aftershave kan je huid erg uitdrogen, zeker de bovenste huidlaag - maar dat is niet de laag waar de puistjes ontstaan, en leidt misschien zelfs tot de aanmaak van méér talg waardoor het probleem op termijn alleen maar erger wordt.
Zorg dat je je huid goed schoonhoudt (met lauw water), als je het idee hebt dat je een erg vette huid hebt of een huid die snel vervelt, dan kan een lichte scrub helpen.
Als je in de puberteit zit is de beste manier om van puistjes af te komen: ouder worden.
Acute puistjes drogen soms wat uit als je er 's avonds een heel klein beetje tandpasta op doet.
De meeste antipuistenmiddelen die je in de winkel kunt kopen, werken niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien voor mij beetje laat (half 3 s'ochtends) maar volgens mij kan een antwoord niet beter, of duidelijker dan dit. heel erg bedankt voor je bijdrage ^^ +11

Andere antwoorden (4)

Biotherm vrag er naar by de appotheek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in afeshave zit alcohol, dit kan een puistje iets uitdrogen, maar dat zal zeker niet afdoende zijn, beter kun je een reinigingsproduct en gezichtscreme tegen de onzuivere huid aanschaffen, bijv.. van Louis Widmer of dr van der Hoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Clearasil is een super middeltje tegen puisten !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om van je puistjes af te komen zul je moeten zorgen dat je bloed goed in orde is.
Je zult een bloedreinigend middel moeten gebruiken.
Gezond eten,,,vooral geen vet.

Ik weet niet of je het lust,,maar elke dag een halve liter karnemelk.
En elke een bordje gewone witte yoghurt.
Probeer het maar eens.

Maar je moet het wel lusten.