Zijn er ook medicijnen/kruiden oid te verkrijgen met zwellende werking keel-neusholtes?

Het liefst gewoon te verkrijgen in de winkel of apotheek/drogist.

Mocht je een middeltje weten, bijvoorbeeld thee met speciale kruiden. Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om ook een gebruiksaanwijzing te geven en hoe je het moet voorbereiden.

Waarom vraag ik hierom. Ik heb al een tijde een open Tuba Syndroom. Hier is niets aan te doen, behalve aankomen zodat er meer druk op de buis van Eustachius komt. Deze aandoening heb ik gekregen na dat ik antibiotica heb gebruikt tegen ontstoken amandelen. Hierdoor zijn mijn neusamandelen/holtes verkleind en verminderd. Wat een negatief effect heeft op de BvE.

Door neussprays word dit alleen maar erger, het is dus het tegenover gestelde van een te dichte buis/verstopt oor.

Bijvoorbaad dank,

Pasa Dena

Toegevoegd na 1 dag:
Zelf ga ik niet experimenteren. Allhoewel de operaties voor Tuba Aperta allemaal experimenteel zijn, omdat er nog zo weinig over bekend is. Maar eventuele kennis over zwellende werking van medicijnen en kruiden is niet verkeerd lijkt mij. Dit kan ik dan overleggen met mijn arts(en).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp je probleem, maar het lijkt me gevaarlijk om met zwellen van de keelholtes te experimenteren. Als het uit de hand loopt kun je problemen krijgen.
burgos
11 jaar geleden
Hier moet de dokter toch een oplossing voor weten?
Zou dit nooit vragen aan een leek,hier moet je echt verstand van hebben hoor,zou het niet zelf gaan proberen,vraag het aan je h.a.Sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja.. huisarts heeft (nog) geen kennis over deze aandoening

Antwoorden (2)

Probeer eens een weekje pepermuntthee te drinken.
Pepermunt maakt o.a. de neus holtes weer schoon en ruim.
Het brengt weer rust in je neus en keel slijmvliezen.
Mogelijk wordt alles dan weer normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik ook last gehad van verminderde holtes. Ben toen naar een kruidenarts gegaan. Elke week kreeg ik zakjes kruiden mee, die moest ik een poosje laten koken, daarna laten afkoelen en dan opdrinken. Lekker was het niet, maar na 2 weken ging het al stukken beter. Het gaat nu zo goed dat ik ermee gestopt ben. In sommige gevallen worden de kruiden ook vergoed. Misschien kun je het ook proberen? Sterkte ermee!