Waarom krijg je korting als je online koopt?

Willen ze niet dat je naar de winkel komt ofzo? of is het omdat het veiliger is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is overal zo, kijk maar is op mediamarkt:
Webprijs 500,-
Winkelprijs 512,-
Uw korting 12,-

Antwoorden (2)

Het kost minder. De producten komen soms niet eens naar de winkel. Maar er is geen personeel druk met jou, ze hoeven het product niet uit te stallen etcetc.
in gespecialiseerde webwinkels is de fysieke winkels meestal compleet afwezig en is er alleen een magazijn/distributie centrum. Ook winkel / webwinkel combis hebben vaak dergelijke deals (Zo bv foto konijneberg: Zij hebben als webwinkel een deal met een groot magazijn / distributie centrum: Het verkoop proces online is compleet gescheiden van de winkelvoorraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is vooral omdat het de leverancier ook minder kost. Er hoeft geen verkoper een kwartier lang met jou te praten over wat je eigenlijk wilt. Hoe meer mensen via internet kopen, hoe minder winkels je nodig hebt (dus goedkoper) en hoe beter je de mensen kunt helpen die wel naar de winkel komen.