Hoe bereken ik de pensioenaangroei als ik niet beschik over de juiste papieren?

Voor de aangifte moet ik de pensioenaangroei berekenen, maar hoe doe ik dat als ik niet iets heb van het pensioenfonds? Door verhuizing heb ik, blijkt nu, niet alles gekregen, is er een andere manier om dit te berekenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, je kunt het nooit precies berekenen zonder de juiste en actuele stand van zaken. Je pensioenfonds is zelfs wettelijk verplicht je ieder jaar een overzicht te sturen.
Maar dan moeten ze natuurlijk wel je juiste adres weten, en daar ben jij verantwoordelijk voor.

Toch is er sinds kort een oplossing voor dit soort problemen. Ga naar:
www.mijnpensioenoverzicht.nl/

Je kunt daar met je DigiD inlogcode inloggen, en je krijgt een keurig overzicht van je pensioen.
Je kunt daar in ieder geval zien, bij welk(e) pensioenfonds(en) je bent aangesloten, en ik raad je aan om even contact op te nemen, en je juiste adres door te geven. Dan kunnen ze je alsnog de overzichten sturen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar dacht ik ook aan idd, maar zie dat je me voor was +!

Andere antwoorden (1)

Nee dat kun je niet zo maar berekenen. Hiervoor moet je veel dingen weten die alleen bij de verzekeringsmaatschappij bekent zijn. Dus ik zou ze maar bellen en vragen om de juiste papieren. Ze zullen je dan wel een kopie toesturen
ronron1212