Kan de belastingdienst de transacties en het saldo opvragen van een Engelse bank nu na de brexit?

Ik weet dat in de Europese unie het vrijwel makkelijk is dat de belastingdienst deze gegevens kan krijgen maar wat nu in Engeland na de brexit? Kan de belastingdienst nog steeds informatie over alle transacties en het saldo krijgen ? Deze vraag gaat puur om particulieren niet bedrijven

2 jaar geleden
1K
ronron1212
2 jaar geleden
Ja dat kunnen ze. Dat doen ze ook.

Antwoorden (1)

Ja, dat is geen probleem.
Naar het voorbeeld van de Amerikaanse FATCA heeft ook de OESO een gemeenschappelijke standaard (Common Reporting Standard, CRS) uitgewerkt voor automatische uitwisseling van financiële informatie (saldi, intresten, dividenden en opbrengsten van overdrachten van financiële activa).
Inmiddels leveren zo’n honderd landen bankrekeningnummers aan Nederland op basis van internationale afspraken.
SimonV