wat gebeurt er met mijn zorgverzekering?

ik heb net niet genoeg geld op mijn rekening staan, vanwege een grote aankoop.
ik had toen dus geen rekening meer gehouden met de zorgverzekering. ik kom nu 20 euro tekort.

heb ik die maand dan geen zorgverzekering, of wordt het gewoon later afgeschreven?

Toegevoegd na 2 dagen:
allemaal goede antwoorden. fijn :)

Weet jij het antwoord?

/2500

dat hebben wij ook wel eens gehad, wij kregen gewoon een acceptgiro thuis, als je die dan gewoon binnen het termijn wat erop staat betaald is er niks aan de hand

Je zal waarschijnlijk een herinnering krijgen en de mogelijkheid deze rekening alsnog te voldoen, in de meeste gevallen niet echt een probleem.

Nee hoor, maak je geen zorgen. Eén maand is geen enkel probleem. Pas als dit heel vaak gaat voorkomen, volgen er maatregelen, maar dan neemt je zorgverzekering eerst contact me je op. Zomaar onverzekerd zijn is onmogelijk.

Je wordt echt niet direct afgesloten je krijgt echt wel een herinnering en betaal die dan wel binnen de termijn. Als je niet binnen twee weken een herrinering krijg bel dan even met de zorgverzekering en leg het even uit en vraag hoe je als nog de 20 euro kunt betalen

Het beste is om contact op te nemen met je zorgverzekering. Zeg dat de betaling eraan komt. Als ze weten dat je er mee bezig bent, zullen ze niet meteen strenge maatregelen nemen. Maar wees niet bang, ze zeggen niet meteen de verzekering op. Maar zorg dat je zo snel mogelijk betaald.

Bronnen:
eigen ervaring.

Als je betaalt met een automatische incasso wordt het bedrag gewoon afgeschreven. Je staat dan tijdelijk gewoon rood (of meer rood dan je limiet). Snel weer aanvullen voordat je bank gaat piepen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100