wat gebeurt er met mijn zorgverzekering?

ik heb net niet genoeg geld op mijn rekening staan, vanwege een grote aankoop.
ik had toen dus geen rekening meer gehouden met de zorgverzekering. ik kom nu 20 euro tekort.

heb ik die maand dan geen zorgverzekering, of wordt het gewoon later afgeschreven?

Toegevoegd na 2 dagen:
allemaal goede antwoorden. fijn :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

dat hebben wij ook wel eens gehad,
wij kregen gewoon een acceptgiro thuis,
als je die dan gewoon binnen het termijn wat erop staat betaald is er niks aan de hand
13 jaar geleden
Je zal waarschijnlijk een herinnering krijgen en de mogelijkheid deze rekening alsnog te voldoen, in de meeste gevallen niet echt een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, maak je geen zorgen. Eén maand is geen enkel probleem. Pas als dit heel vaak gaat voorkomen, volgen er maatregelen, maar dan neemt je zorgverzekering eerst contact me je op. Zomaar onverzekerd zijn is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt echt niet direct afgesloten je krijgt echt wel een herinnering en betaal die dan wel binnen de termijn. Als je niet binnen twee weken een herrinering krijg bel dan even met de zorgverzekering en leg het even uit en vraag hoe je als nog de 20 euro kunt betalen
ronron1212
13 jaar geleden
Het beste is om contact op te nemen met je zorgverzekering. Zeg dat de betaling eraan komt. Als ze weten dat je er mee bezig bent, zullen ze niet meteen strenge maatregelen nemen.
Maar wees niet bang, ze zeggen niet meteen de verzekering op. Maar zorg dat je zo snel mogelijk betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je betaalt met een automatische incasso wordt het bedrag gewoon afgeschreven. Je staat dan tijdelijk gewoon rood (of meer rood dan je limiet). Snel weer aanvullen voordat je bank gaat piepen.
Utrecht
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
dit kan alleen als je hebt aangegeven bij je bank dat je rood mag staan. Niet iedereen heeft dat (ik ook niet, als ik geen geld heb, kan het er ook niet af).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan geloof ik ook niet rood staan.
dus ik weet niet wat er dan zou gebeuren??