Vervalt de heffingskorting van mijn baan als ik tegelijkertijd een nieuwe baan aanneem?

Ik heb nu een baan waarbij ik gebruik maar van heffingskorting. Nu ben ik per volgende week aangenomen bij een ander bedrijf, maar werk ik de komende maand nog even voor beide werkgevers.

Ik wil wel de heffingskorting over laten zetten naar mijn nieuwe baan, omdat ik daar meer verdien. Mijn oude werkgever zei dat de heffingskorting dan automatisch bij mijn oude baan vervalt, is dat waar?

Toegevoegd na 35 seconden:
Of moet ik er zelf achteraan om alles over te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Moet je zelf even achteraan, je oude PZ afdeling kan die wijziging op je salaris wat je gedurende die tijd dubbel verdient, toepassen. Het scheelt erg, maar liever nu dan volgend jaar in April minder terugkrijgen of nog erger, terug moeten betalen.

Heb het zelf dit jar ook meegemaakt, twee maandjes dubbel salaris gehad (woei!). Heffingskorting natuurlijk op nieuwe baan in laten gaan, op oude salaris scheelde dat érg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gaat niet automatisch en moet je even doorgeven aan je toekomstig oud werkgever. Je kan het ook zo laten maar dan komt het in berekening bij de aangifte IB volgend jaar over 2011 terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat je bedoelt dat op je loon de algemene heffingskorting (AHK) van circa € 2.000 per jaar wordt toegepast.
Als je het hele jaar betaald werkt dan wordt 1/12 van die korting dubbel afgetrokken en dat betekent bijbetalen.
Als je de AHK maar niet meer dan 12 maanden laat toepassen dan heb je dat probleem niet.
De heffingskorting bij je oude baan vervalt niet automatisch. Dat moet je zo nodig zelf regelen met een van de werkgevers, bij voorkeur de oude want dan hoef je na die maand niets te wijzigen.

Toegevoegd na 1 week:
In het bovenstaande is de toelichting gegeven op het antwoord: "Neen".