Waar dien ik rekening mee te houden bij een licentieprogramma?

Mensen doen een cursus, daarnaast dient men elk jaar een bedrag te betalen voor het gebruik van het merk, een bijscholing te volgen en hen licentie te verlengen. Het is geen bedrijfsformule en dus geen franchise. Waar moet ik echter wel rekening mee houden om eigen risico's verder uit te sluiten?

Toegevoegd na 1 uur:
In antwoord op de reactie; het gaat om een cursus waarmee mensen een dienst kunnen toevoegen aan hen praktijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het verkopen van een cursus verbonden aan een software pakket en een product. Je zult een contact moeten opstellen waarin de voorwaarde en de pijzen van de onderdelen worden genoemd. Is het product geregistreerd of heb je een patent.

Toegevoegd na 32 minuten:
Diensten ja ik weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen. Diensten kan je zelf ook toevoegen
ronron1212