Bestaat er een bank waar je binnen 1 rekening je geld kan onderverdelen in verschillende groepen?

Het zou ideaal zijn om je geld van 1 rekening te kunnen splitsen in bepaalde onderdelen (zoals je mails in verschillende postvakken kunt zetten). Zo houd je overzicht over je uit te geven geld en kan je makkelijk geld apart zetten.
Bijvoorbeeld:
- geld voor boodschappen
- geld voor betaling huur
- geld voor (sport)abonnementen
etc.
Zo hoef ik geen verschillende betaalrekeningen te openen en houd ik toch overzicht over mijn geld.

Bestaat dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heb je een foto van iemand die iets drinkt bij je vraag? Ik zie het verband niet :)

Antwoorden (4)

Het beheer en overzicht behoud je in een programma die daarvoor geschikt is.

Yunoo of zelfs Excel kan ideaal zijn.

Je bankrekening is gewoon een bankrekening waar je geld staat te wachten tot het wordt gebruikt. Het geld dat je niet gebruikt zet je op een spaarrekening.

Geld voor boodschappen zou je nog op een aparte rekening kunt zetten zodat je een max hebt wat je kunt uitgeven voor je boodschappen.

Op je andere rekening laat je precies genoeg geld staan voor de rekeningen van de aankomende maand.

Je laat zoveel mogelijk automatisch afschrijven of je schrijft het zelf over aan het begin van de maand.

Via Yunoo of Excel behoudt je het overzicht voor nu, vroeger en voor in de toekomst. Het voordeel is dat je goed kunt budgetteren of aanpassingen kunt maken en dingen kunt doorrekenen, bijvoorbeeld of je een nieuwe woning kunt huren of een nieuw abonnement kunt afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken ook geen bank die dit levert. Zelf heb ik 2 rekeningen. Van de ene wordt alles automatisch betaald, het zijn betalingen waar ik niet onderuit kan zoals hypotheek, verzekering, gemeentelijke lasten, abonnementen (daar kan je wel odneruit maar je hebt een opzegtermijn). Naar die rekening gaat een vast bedrag en de rest gaat naar de andere rekening en daar betaal ik de boodschappen, kleding, uitgaan etc van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigen stijl sparen van Aegon biedt deze optie. Het biedt ook panning die gebaseerd is op einddoelen, spaartermijnen en spaarhoeveelheden.

AEGON Eigen stijl Sparen

* Rente vanaf 2,2% tot maximaal 3,2%*
* Handig: overzichtelijk sparen binnen één rekening
* Geen minimum inleg of verplichte stortingen
* Spaartegoed vrij opneembaar
* De spaarrekening valt onder het Depositogarantiestelsel
* Geen gedoe: regel alles online
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het bestaat, maar als het zou gaan bestaan, zullen er maar een beperkt aantal mensen zijn die er gebruik van gaan maken, en maakt het niet rendabel voor een bank. Daarnaast levert het denk ik meer kosten op voor een bank dan dat ze binnen zouden krijgen, dus word het tarief van het product een stuk duurder. In dat geval kun je beter zelf een beter huishoudboekje bij houden in bijvoorbeeld Excel of als je minder handig met de computer bent, in een schriftje.