Welke Loterij/Bedrijf is dit?

Ik ben vorige week telefonisch benaderd door een bedrijf. Zij legde mij uit dat ik mee kan doen met een actie. De actie was dat er een team van ICT'ers online prijsvragen voor de deelnemers gaan invullen. Er kunnen max. 100 mensen meedoen er worden in-totaal 300 prijsvragen ingevuld en gemiddeld wint iedereen 2 prijzen p.p.
De kosten waren (volgens mij) ong. 25 Euro per maand. Ik kon altijd stoppen als ik wou.

Ik werk zelf in de telemarketing dus het hele gesprek ging ook zoals het hoort te gaan en daarom ben in akkoord gegaan. Ik zou een bevestiging van mijn deelname ontvangen.

Er is tot nu toe, geen geld van mijn rekening afgeschreven en tot heden heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen.

Met mijn slimme kop ben ik de naam van het bedrijf vergeten. Dus weet iemand hoe dit bedrijf heet? Kent iemand het? En heeft er iemand er ervaringen mee?

Alvast bedankt voor het lezen en het antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee hoe het bedrijf heet.. Maar ook ik werd gebeld door ze en ben akkoord gegaan. Dat is nu zeker 2 maanden geleden en ook ik heb nooit een bevestiging oid gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok... raar, maar is er geld van uw rekening afgeschreven of is er iets raars gebeurd met uw persoonlijke gegevens?

Antwoorden (1)

oplichting bv. Een groep ict ers die voor jou en 99 andere prijsvragen gaan invullen en de winst met je gaan delen als je je naw gegevens en je bankrekening geeft. Vraag je zelf even af waarom ict ers? en waarom delen ze de winst? ik hoop dat je bankrekening niet wordt leeg gehaald of dat er spullen op jou naam worden besteld waarvoor jij de rekening krijgt en moet betalen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat snap ik, maar omdat ik zelf in de telemarketing werk en het gesprek precies ging, zoals het volgens de wet moet gaan, ben ik daarom ermee akkoord gegaan. IS het misschien mogenlijk (als er tot eind mei geen geld van mijn rekening is afgeschreven) aangifte te doen bij de politie?
ronron1212
11 jaar geleden
Ja die jongens zijn ook niet gek en weten heus wel wat ze moeten doen. natuurlijk kun je aangifte doen als er iets van je rekening wordt gehaald of als je facturen in de bus krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, maar stel: Via BOL.com Kan je iets bestellen en zeggen dat je factuur bij je bestelling krijgt. Je kan een bezorg adres en factuur adres opgeven. stel iemand bestlet met mijn gegevens een TV en laat het op zijn werk bezorgen en ik krijg de factuur op mijn adres, is het dan alsnog moegenlijk dat de politie iets voor mij kan betekenen? Ondanks dat de bestelling op mijn naam staat?
ronron1212
11 jaar geleden
Altijd aangifte doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het gesprek volgens de regels verliep wil niet zeggen dat het alsnog oplichting is. Beetje domme gedachtengang.
Die 100 mensen hoeven toch helemaal niet te delen met jou als ze zo goed zijn? Gut ik had hier nooit naar geluisterd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nadruk leg ik op 'slimme kop'. Een loterij die niet bekend is weet dat het niet slim is mensen te benaderen individueel. Als deze mensen er serieus werk van maakten, pakten ze dit anders aan.