Waar krijg ik een echt onafhankelijk en eerlijk advies over mijn verzekeringspakket?

Het gaat hierbij om allerlei verzekeringen; van inboedel- tot levensverzekering. Ik wil er gewoon eens naar laten kijken en een eerlijk advies krijgen. Ik heb het idee bij de verzekeringsmannen dat ze je toch altijd iets aan proberen te smeren, omdat ze daar zelf beter van worden... (sorry, heb slechte ervaringen).

Weet jij het antwoord?

/2500

Op 13 november om 15:06:25.

Verzekeringen De waarde van een goede verzekeringsadviseur Een verzekering verzekert u tegen de ongelukken en ongemakken die ieder mens kunnen overkomen. Dat is een veilig gevoel. Maar dat veilige gevoel kan vals blijken te zijn als een verzekeraar het laat afweten, juist als u ´m het hardst nodig hebt. Omdat de polisvoorwaarden misschien anders waren dan u dacht. Of omdat u zich onvoldoende hebt verzekerd. Een onafhankelijk verzekeringsadviseur kan voor u het verschil maken. De verzekeringsadviseur die adviseert in uw belang Een onafhankelijke verzekeringsadviseur die lid is van de NBVA zorgt er niet alleen voor dat u de juiste verzekeringen met de juiste dekkingen hebt, maar ook dat ze naadloos op elkaar aansluiten. Bovendien komt hij op voor uw belangen als u schade hebt en aanspraak moet maken op uw verzekering. U krijgt dus een verzekering advies waar u echt iets aan hebt.

Bronnen:
http://www.nbva.nl/verzekeringen/

Gewoon een onafhankelijk verzekeringsadviseur zoeken. Die zijn er genoeg, maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Je betaalt gewoon per uur, maar ze hebben geen binding met maatschappijen en strijken dus ook geen provisie op. Dat laatste kan in je voordeel werken. Overigens vind ik dat je lang niet alle verzekeringen in één pakket hoeft af te nemen, en dus zelf kunt gaan shoppen. De informatie op het internet is ruim voldoende om een goede keus te maken zonder adviseur. Kost je alleen een avondje goed lezen en vergelijken. Voor de levensverzekering, en hypotheekzaken is een adviseur natuurlijk wel zinnig. Succes!

Bij mij. Je moet je alleen verzekeren tegen echte risico s, die je zelf niet zou kunnen dragen. W.A. verzekering. Inboedelverzekering, passende autoverzekering. Gewoon sparen voor je pensioen. Absoluut geen verzekering nemen. Naast je hypotheek uitsluitend een verzekering bij overlijden nemen. Werkelijk uitsluitend. Verzekeringsmannen smeren inderdaad een hoop aan. Ik ben gediplomeerd verzekeringsagent en heb levensverzekeringswiskunde gestudeerd. (nu gepensioneerd).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100