ik heb al 5 jaar niets meer vernomen van IDM Bank vanwege een openstaande schuld, is deze nu verjaart of kunnen ze nog alles opeisen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (10)

Schuld bij een bank verjaard nooit..
je schuld wordt slechts alleen maar hoger vanwege de rente die je erover betaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dit verjaard niet, het zal bij de bank niet duidelijk zijn waar je verblijft..
sterker nog .. de rente in die 5 jaar is inmiddels behoorlijk opgelopen, en is het verstandiger dat je zelf achter deze schuld aangaat, voor dat je straks echt een behoorlijke rekening krijgt gepresenteerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou gemakkelijk zijn, gewoon een paar jaar onvindbaar blijven en je schuld gaat poef?

Natuurlijk werkt het niet zo, een schuld gaat niet spontaan weg omdat je hem al zo lang niet hebt terugbetaald. Dat is zoiets als verwachten dat je uiteindelijk gratis in je huis mag wonen, als de huurachterstand maar lang genoeg hoog genoeg is opgelopen.

Die schuld van jou staat gewoon rente te trekken, waardoor het bedrag dat opeisbaar is groter wordt met iedere maand dat je hem niet terugbetaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Mooie vergelijking.
Het is inderdaad het beste om er achter aan te gaan, de totale schuld word alleen maar hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de vraag gaat over verjaren, niet over gevolgen van niets doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaar dat ik maar drie regeltjes wijd aan de gevolgen van nietsdoen. Het antwoord is wat ik geef: dat zo'n schuld niet spontaan weggaat door hem niet te betalen. De verjaringstermijn in jouw antwoord slaat dan ook alleen op het recht van de schuldeiser op rechtsvordering. De schuld zelf blijft bestaan, net als de verplichting om de schuld af te betalen.
Er schijnt er een verjaringstermijn te bestaan voor voderingen:

Algemene verjaringstermijn: 20 jaar
Een vordering verjaart na 20 jaar, tenzij de wet anders bepaalt. Dit wil zeggen dat na 20 jaren de plicht tot betalen vervalt, hierna is er slechts de morele verplichting, maar deze is niet afdwingbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als men je in vijf jaar nog niet heeft aangeschreven, kan het zijn dat zij zelf de schuld inlossen als bank zijnde. Is bij mij ook gebeurd. Nu na 10 jaar kwam er een deurwaarder moeilijk doen, maar zij hadden geen poot om op te staan, dan is er namelijk alleen nog maar de morele verplichting de openstaande schuld te betalen.
Hoe dan ook MOETEN ze je aanschrijven, zoek maar op kwijtschelding van schulden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Categorie: FINANCIERINGEN

I.D.M. bank N.V.
Kanaalweg 14
3526 KL Utrecht
Fax: 030-2801928

Ik zou maar zo snel mogelijk contact met ze opnemen. Hoewel ik het uitermate vreemd vind,dat,als ze over jouw adres beschikken zij geen contact met jou opgenomen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou maar eerst heel voorzichtig bij die bank informeren of er wel een openstaande schuld op jou naam open staat
Zo nee : dan is er geen probleem .
Zo ja : dan zit je er aan vast en dan wordt het betalen .
Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een schuldeiser in de tijd voorafgaand aan het verjaren geen acties onderneemt om de schuld te innen, dan kan de schuld inderdaad verjaren.

Maar als de bank je op zijn minst een brief gestuurd heeft, is verjaring niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het BKR kan u tegen betaling inlichtingen verschaffen.
Diverse financiele instellingen verkopen diverse pakketten,
tw leningen, financieringen, hypotheken etc.
Waar anderen nog brood in zien dat pikken ze er uit.
Wellicht bent u om andere of administratieve redenen
,,zoekgeraakt,, in het systeem.

Bereken voor uzelf wat u zou moeten betalen als plotsklap de deurwaarder voor uw neus staat.
U kunt de gok wagen als het bedrag te overzien is.
Anders zou ik geen slapende honden wakker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de schuld bij de idm bank is een verbintenis uit overeenkomst ofwel een zogenaamde kredietschuld
de verjaringstermijn voor deze schulden is 5 jaar zie art. 3:307 BW
laat U niet gek maken en hou hieraan vast.