Waar halen studenten het geld vandaan om hun kamer te betalen? Wat voor werk doen ze erbij?

Ik (15 jaar) kan zelf 4 euro p/h verdienen en dat is voor mijn doen veel geld.

Maar als je er vanuit gaat dat een kamer voor een student gemiddeld genomen 280 euro p/m kost. Dat is dus ongeveer 60 euro per week. Waar halen ze dat geld vandaan? Wat voor goed baantje heb je dan? Een student heeft namelijk helemaal niet zo veel tijd om te werken, die moet toch studeren?

Even voor de duidelijkheid. Ik heb nog alle tijd om een kamer te zoeken, gezien ik pas in 4 VWO zit. Ik wil gewoon weten wat voor baantje ze dan hebben. Daar ben ik nu eenmaal nieuwsgierig naar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Als je ouder bent, ga je meer geld verdienen (zie link).
Daarnaast krijgen de meeste uitwonende studenten uitwonende studiefinanciering (zie link).
Verder zijn er ook studenten die een lening nemen die ze na hun studie aflossen. Ook worden veel studenten financieel gesteund door hun ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als je ouder word ga je ook meer verdienen sommige studenten krijgen nog een studiefinanciering en zijn dan uitwonend dus krijgen dan meer dan een normale studiefinanciering voor thuiswonende . ook kan je geld lenen bij DUO.

Maar aangezien het nieuwe kabinet plannen heeft ingevoerd dat dit steeds minder word zal je toch als student extra hard bij moeten bij werken. maar plan dat maar eens naast je studie in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt studiefinanciering en daar betaal je een groot deel van je huur. Tenminste, als je een redelijke kamer huurt (niet te duur en ligt ook aan de plaats: is het Amsterdam dan is het duurder dan in Enschede) en daarbij werk je. Als je een beetje ervaring hebt en een leuke babbel kan je makkelijk 10 eu pu betaald krijgen in een leuk restaurant. Anders min. 6,7 ofzo.

Meeste krijgen ook nog wat van hun ouders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. studiefinanciering
2. waarschijnlijk heb je een spaarrekening en sparen je ouders geld zodat je later kan studeren
3. als extra baantje kan je bijlessen geven aan kinderen, dat levert soms wel 25 euro per uur op en aangezien je een hoge opleiding doet krijg je waarschijnlijk best veel geld om bijles te geven
4. ik zat vroeger op het nhi (nederlands huiswerk instituut) dat zijn ook gewoon studente die je help[en met huiswerk maken en dat verdient erg goed (10 euro p/u) misschien moet je op dat moment even kijken of er zoiets in de buurt van je universiteit zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegen die tijd hebben veel studenten maar een aantal uur in de week college en daarnaast dus tijd om te werken. Dan kun je dus overdag of 's avonds kiezen voor een groot aantal banen. Dat is echte handel, er zijn zelfs speciale studentenuitzendbureaus. Ook gespecialiseerd, bijvoorbeeld ICT-studenten die mensen thuis helpen met hun computer als deze is vastgelopen, etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn niet veel studentenkamers dat verhuurd worden voor 280 euro per maand, de laagste prijzen beginnen van rond de 300 euro. Vervolgens verdienen de meeste studenten bij in de horeca: ze doen dit 's avonds of in het weekend. meestal maar halftijds zodat ze genoeg tijd hebben om te studeren. Volgens mij is 4 euro per uur echt weinig om te verdienen. Voor jouw leeftijd zou je een bedrag van 8-9 euro moeten krijgen per uur. Heb zelf gewerkt als bij verdienste en verdiende 10.50 per uur.
Als dit niet volstaat om hun kamer te betalen worden ze dikwijls gesponserd vanuit het thuisfront.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lenen lenen en volgens mij ook lenen.