Gaat het Pink Ribbon nog wel om borstkanker of is enkel de financiele kant van borstkanker aantrekkelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Het gaat ze natuurlijk om de borstkanker, maar het is altijd handig als er veel geld verdient wordt, om medewerkers en onderzoek te kunnen betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang het geld ten goede komt aan het onderzoek naar en het bestijden van borstkanker is (bijna ) alles geoorloofd, in mijn opinie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat Pink Ribbon absoluut om borstkanker. Ze hebben projecten (zoals het roze lintje en het tijdschrift) om meer aandacht voor borstkanker te creëren en om geld in te zamelen om de zorg voor borstkankerpatiënten te verbeteren en wetenschappelijk onderzoek te financieren.

Geld verdienen over de rug van borstkankerpatiënten is dit absoluut niet! Zij brengen met het tijdschrift het onderwerp heel mooi en integer in beeld, laten meerdere facetten ervan zien. En met hun projecten zorgen ze dat mensen beter voorgelicht zijn, én dat er meer onderzoek gedaan kan worden naar borstkankerpreventie, waardoor in de toekomst hopelijk minder mensen het hoeven te krijgen.

Ze zijn echt fantastisch bezig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind Pink Ribbon en het doel van deze organisatie absoluut goed! MAAR... Ik denk dat er heus wel bedrijven tussen zitten die meeliften op de aandacht die Pink Ribbon nu krijgt en er financieel beter van worden.
Van Pink Ribbon schoenen tot Pink Ribbon stijltang, ik heb al van alles voorbij zien komen. En als het je aangeboden wordt, durf je al bijna geen nee meer te zeggen, want:"...Daarmee steunt u toch wel een heeele goede zaak!!" Tja. Dat klopt. De uwe.

Ik geef altijd aan goede doelen, maar dan liever rechtstreeks op KWF Kankerbestrijding. Da's voor alle kankerpatienten met wat minder afvloeiing naar de marketingafdeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet zeker dat Pink-Ribbon alles doet wat ze kunnen in de strijd tegen borstkanker, en in mijn ogen is dat alleen maar goed!

wist je trouwens dat er ook blue-ribbon bestaat? dat is tegen prostaatkanker.
eigenlijk de mannelijke variant van borstkanker.