Als je telefoonrekening via UPC loopt (een combipakketje televisie-telefoon en internet) moet je dan ook aan KPN geld betalen voor de aansluiting?

net zoals je bij vrije keuze van energieleverancier ook een bedrag aan nuon voor gebruik van het leidingwerk moet betalen..

Toegevoegd na 5 minuten:
ik kreeg zojuist: Factuur Internetdiensten van KPN. maar ons internet hebben wij van upc. Betaal ik dit nu dubbel??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

nee want upc gaat via de kabel je telefoonaansluiting wordt dan niet meer gebruikt

Toegevoegd na 5 uur:
Telefoon en internet zijn 2 verschillende dingen als je je telefoonnr. meeneemt moet je je internet nog apart opzeggen want er zijn (volgens kpn) mensen die hun telefoon naar UPC of ZIggo oid overzetten en hun internet bij de KPN houden (iets wat vroeger niet mogelijk was als je internet wilde moest je ook telefoon bij hun hebben)
let wel het kan zijn dat je (afhankelijk van hoe lang je je internetaansluiting hebt) net te laat bent met opzeggen en er voor een jaar aan vast zit.
Tip in dat geval je abonnement eerst wijzigen in de goedkoopste vorm dat kan wel vervolgens na een maand gewoon opzeggen want dan is je abonnement van na 2008 of zo iets en abonnementen van na die tijd hebben een opzeg termijn van 1 maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je betaald dubbel. Het beste neem je even contact met KPN op waarom jij dat factuur krijgt. Had je eerst KPN en ben je toen overgegaan naar kabel zonder nummer meenemen (porteren) is het mogelijk dat je 2 internet en telefonie abbonementen in je huis hebt liggen. Heb je nooit kpn gehad, netjes opgezegt of een portering laten uitvoeren zit KPN fout en gewoon terug laten boeken en eventueel vorderen ( weet de slagingskans niet van dat laatste)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan natuurlijk vanaf hier niet zeker zeggen over welk koperdraadje jou telefoon loopt. Dat kun je wel zelf heel makkelijk achter komen door gewoon de stekker van het modem van UPC eruit te trekken en dan even te gaan bellen. Werkt de telefoon? Dan gaat je telefoon nog via KPN. Werkt de telefoon niet, dan is de kans eigenlijk 100% dat je belt via UPC. Wanneer je belt via UPC is de kans niet aanwezig dat bij het opzeggen van KPN je nummer verloren gaat. Een portering moet KPN zien als opzegging van beide diensten en daarom niet meer mogen factureren. Of je al die jaar dubbel betaald kun jij ook alleen achterkomen door je bankrekening te controleren sinds wanneer UPC ging factureren voor internet + bellen en of KPN op dat moment ook vrolijk door ging.
Als ik alles zo doorlees lijkt het inderdaad zo dat je ook nog een KPN abonnement heb lopen,telefoon/internet?
Heb je het wel opgezegd bij KPN?
Je kan gewoon je oude telefoonnummer behouden bij UPC je krijgt wel even een tijdenlijk UPC nummer,meestal 1 of 2 dagen daarna werkt je oude nummer weer gewoon.
Als het goed is staat dat allemaal vermeld in de bevestiging van je UPC abonnement.
Wat ook kan zijn is dat het de eindafrekening van je KPN abonnement is.
Maar ik zou toch zeker even kontakt opnemen met KPN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betaal als klant van UPC voor radio,tv, telefoon,internet slechts aan UPOC en verder aan niemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Jaren UPC internet, telefoon en tv gehad.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus als je nu ook een rekening van kpn krijgt, dan betaal je dubbel