Krijgt nederland een 2de crisis als amerika die ook krijgt?

Dit land (Amerika) is nogal belangrijk voor de Europa wat betreft de economie.
De eerste crisis is ook vanuit Amerika hier naar toe gekomen.
Kortom, krijgen wij de W vormige recessie als Amerika die ook krijgt?

Toegevoegd na 9 minuten:
En dan doel ik op de recessie van dit moment.
Amerika heeft het lastig en spreekt steeds vaker over de mogelijkheid van een dubbele recessie.
Nu hoor ik op het nieuws dat Europa uit de recessie is en dat het beter gaat. . . in het algemeen.
Maar stel dat Amerika die 2de recessie krijgt binnen een jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja wij zijn als nederland afhankelijk van heel europa en europa is weer afhankelijk van de rest van de wereldeconomie. We zijn er nog lang niet. Het is zelfs zeer waarschijnlijk dat de 2de recessie binnen een jaar is. Momenteel wordt er wereldwijd geld bijgedrukt wat als gevolg heeft dat het alles minder waard wordt (lees inflatie)

Ik heb dit geleerd bij de onderstaande website
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja.
Er komt ook een derde.
En een vierde.
En een vijfde.
Etc...
Alleen... Wanneer? Dat weet niemand vantevoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Dan zouden ze in heel Europa toch wel flink ongerust moeten worden?"
Wat schiet je ermee op dat men ongerust wordt?
Trouwens, velen zijn al lang ongerust.
Zolang de dollar de hoofdmunt is, hobbelt Nederland gewoon de USA achterna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit wat tijd tussen: eerst gaat 't mis in de USA, en wat later volgt hier. Maar de economie is in elk geval in NL sterk afhankelijk van die van de USA. Dit eigenlijk vanwege de onterechte kunstmatige afhankelijkheid van de dollar. Pas als 't geloof in de dollar diep wegvalt, zal je een meer substantieel verschil in ontwikkeling van de beide economieën kunnen waarnemen. Alleen zie ik dat nog niet gebeuren, tenzij er een grote oorlog of meteoriet op aarde komt. "mensen ongerust maken is wellicht niet de juiste oplossing, maar de mensen vertellen dat het goed gaat terwijl dat helemaal niet zo is, toch ook niet?"
Er is nog een tussenweg: helemaal niks vertellen, en hooguit alleen maar saaie cijfertjes oplezen van hoe 't een en ander zich ontwikkeld :) (mensen interesseren zich niet zo voor kille cijfers). Het gaat mis als economen en/of politici met aanzien er de consequenties bij op gaan noemen [en voor die consequenties heeft men wel interesse]. (Want die consequenties zijn toch wel meestal negatief als 't in de USA ook naar beneden gaat.)