14 uur gewerkt maar krijg niks betaald, omdat ik niet akkoord ging met hun contract (minder als minimumloon).

Ik heb op een dag 14 uur gewerkt (als grafisch ontwerper). Ik zou het contract aan het einde van de dag te zien krijgen. Ze boden mij een contact aan die ONDER het minimumloon viel. Deze heb ik niet geaccepteerd en hoefde niet meer te komen werken maar zou wel betaald worden voor deze 14 uur. Nu heb ik weer contact opgenomen en zeggen ze dat ik voor deze 14 uur niks uitbetaald krijg wat nu???

Weet jij het antwoord?

/2500

heb je bewijs ervan dat ze je zouden betalen..of heb je het mondeling gedaan .. altijd zulke uitspraken zwart op wit laten zetten .. ik ben bang nu dat je niets betaald krijgt of je zou bij een rechtswinkel navraag hierover moeten doen

Je hebt je lesje nu wel weer geleerd iig. Uitbetalen zullen ze wel moeten, want je hebt ervoor gewerkt. Dreig dat als je ze niet betalen je een advocaat op hun dak stuurt, dat wil nog wel eens helpen.

naar syndicaat gaan, de zaak uitleggen, die zullen contakt opnemen met de werkgever en verplichten om uit te betalen.

ze zijn verplicht je het minimum te betalen, laat staan verplicht je uberhaupt te betalen! kijk in hoeverre je aan kunt tonen dat je werk voor ze verricht hebt. als je dat kunt, kun je het minimum loos eisen voor die 14 uur. een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst! en die geldt als jij voor ze werkt en zij daarmee instemmen (wat zo ook gegaan is lijkt me). ik zou even langs het juridisch loket gaan. en snel een andere opdrachtgever!!

Heb je bewijs dat je 14 uur gewerkt heb? Anders heb je weinig om op terug te vallen. Ze kunnen zeggen dat je hebt gezegd dat je het vrijwillig zou doen oid. Het wordt jouw wordt tegen dat van het bedrijf dus het zal dan niets worden. Als je het wel hebt laten vastleggen kan je dreigen met stappen wellicht dat ze dan over de brug komen. Maar het is lastig.

ik geloof niet dat ze beneden het minimum loon mogen uitkeren of betalen .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100