Wanneer is de uiterlijke betaaltermijn van deze factuur voordat ik in de problemen kom?

Ik heb de laatste maand mijn financiën niet erg goed in de gaten gehouden. Een wijze les, zeker, maar niet echt handig. Waarom? Omdat ik nu met een factuur zit, ongeveer € 335,- bedragend, die 28 november afgelost had moeten zijn. Er is op 6 december per e-mail een eerste aanmaning verstuurd, zonder enige beschreven termijn of mogelijke gevolgen.

Ik heb contact met de klantenservice gehad, maar werd niet serieus genomen, omdat de termijn in verband met een miscommunicatie (zij het vanuit hun kant) over het wel of niet in termijnen kunnen betalen is verlengd. Ze willen het bedrag nu voor 15 december zien, maar ik kan dit pas wanneer mijn salaris binnenkomt, op kerstmis, afbetalen.

Uiteraard wil ik dit zo snel mogelijk aflossen, maar zou ik in de problemen komen als ik tot de 25e wacht? Is het verstanding te kijken naar iets als een lening?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat ik bedoel met dat de termijn is verlengd door de miscommunicatie is dat de de termijn al een keer eerder was verlengd, van 28 oktober naar 28 november.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt wel degelijk in de problemen komen als je niet voor de 15e betaalt. Je hebt zelfs de kans dat er een incassobureau op je af wordt gestuurd en dat kan dan flink in de papieren lopen. Maar meestal loopt het niet zo´n vaart. Wat je nu kunt doen is nogmaals contact met hen opnemen en zeggen dat je de 25e het geld over kunt maken. Meestal gaat men dan wel akkoord. Dan noteren zij dit en houden zij daar rekening mee. Ik heb dit zelf ook een paar keer bij de hand gehad en op die manier opgelost. Die bedrijven willen ook al die rompslomp niet hebben van weer een aanmaning sturen of een incassobureau inhuren. Bovendien willen ze jou als klant behouden dus passen ze meestal wel op met moeilijk doen. Maar dan moet je je natuurlijk wel aan de afspraak houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100