je bent een bijstands moeder kan je dan een eigen club/discotheek beginnen?

je zit in de bijstand en je wilt een eigen club beginnen kan ik misschien zorgen dat het gemeente huis dat betaalt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je kan inderdaad vanuit de bijstand als zelfstandige een bedrijf opzetten met behulp van de gemeente. Je kan in aanmerking komen voor een periodieke uitkering, een bedrijfskapitaal of een vergoeding van de begeleidingskosten.

Periodieke uitkering.
Dit is in principe een renteloze lening. Na de bijstandsverlening bepaalt de gemeente of u eventueel nog een deel van de lening moet terugbetalen. U kunt als startende ondernemer maximaal 36 maanden een periodieke uitkering krijgen. Hiermee kunt u de investeringen doen die nodig zijn om uw bedrijf op te starten.

Bedrijfskapitaal.
U kunt in de vorm van een rentedragende lening maximaal € 32.905, - (per 1 januari 2010) aan bedrijfskapitaal ontvangen.

Vergoeding begeleidingskosten.
U kunt zich bij het starten van uw bedrijf laten begeleiden door een deskundige. Ook als u uw ondernemingsplan nog moet schrijven kunt u zich hierbij laten begeleiden. De kosten voor deze deskundigen worden dan gedurende het eerste jaar na de start van de onderneming door de gemeente vergoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, de gemeente betaalt niet zomaar iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien begrijp ik je vraag niet goed... maar je vangt geld van de overheid en wil ook nog gratis gaan wonen? Nou nee hoor, daar werk je voor... hoogstens dat ze je willen helpen mét opzetten eigen bedrijf...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ah sorry zei het al dat ik het niet begreep... gemeentehuis is 1 woord. Ik las het als gemeente jouw huis moet betalen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er bestaan wel starterssubsidies maar dat is nooit voldoende om een club of disko te beginnen
ronron1212
13 jaar geleden
Maakt volgens mij niet uit wat je wil beginnen als je je maar goed voorbereidt. Als je ondernemings- en financieringsplan in orde zijn, kun je investeerders zoeken. Mijn inziens is het wel beter om een eerst een betaalde (desnoods parttime) baan te werven, zodat je zelf een inkomen hebt om eventuele tegenslagen op te vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het "gemeentehuis" gaat dat zeker niet zomaar betalen.
Je zal met een degelijk bedrijfsplan moeten komen waaruit blijkt dat het bedrijf, dat jij wil gaan beginnen levensvatbaar is.
Neem contact op met de gemeente die jouw de uitkering verstrekt en vraag naar de mogelijkheden

Als ze daar het idee hebben dat jij op die manier weer je eigen geld kan gaan verdienen zullen ze je daar graag bij helpen.
Zo niet, dan kan je vast jouw kwaliteiten, om een club te runnen, gebruiken in een 'gewone' baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Gemeentehuis betaalt echt niet iemand zijn bedrijf.
Dan zou iedereen eraan beginnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vanuit de bijstand een eigen bedrijf wilt beginnen en je hebt een geweldig, waterdicht ondernemingsplan, dan zijn er wel potjes die voor hulp aangesproken kunnen worden. Moet je wel echt een gouden concept in handen hebben, anders is er geen bank die met je in zee wil.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met een club ?? Als je doelt op horeca is het vrijwel zeker uitgesloten dat je daar een cent voor krijgt. Dat risico mag je helemaal zelf nemen, als je daarvoor het eigen geld hebt.

Bedoel je echter een soort vereniging die een of ander algemeen belang dient, of een stichting, dan zijn daarvoor nog wel eens subsidies en middelen beschikbaar, maar daar zitten zoveel haken en ogen aan, dat dat zonder nadere omschrijving van het begrip ' club' niks zinnigs over te zeggen valt.

Maar eh...het gemeentehuis betaalt sowieso niks hoor, en de gemeente ook niet. Overheidssubsidies zijn een wirwar van wetjes en regeltjes waarin het voor een leek vrijwel ondoenlijk is de weg te vinden. De kamer van koophandel is vermoedelijk het beste startadres voor informatievergaring.