Alleenstaand, lage hypotheek, maar kom maandelijks niet uit met mijn salaris. Ik werk 32 uur en verdien hiermee € 1255. Administratief secretarieel.

Is dit een normaal inkomen voor deze functie? Ik vind het zelf nogal weinig.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik ben 46 jaar, werk in de Arbeidsintegratie als secretariaatsmedewerkster, doe planning, telefoon beantwoording, notuleren, correspondentie enz. Ik woon met mijn twee kinderen nu sinds 10 jaar in deze nieuwbouw woning die ik toen met een deel van de opbrengst van de scheiding heb kunnen financieren. Huis nog in de periode van de gulden gekocht. Inmiddels mijn hypotheekrente opnieuw vastgezet. Dus gelukkig heb ik een hele lage maandlast qua hypotheeklast. Verder heb ik alle vaste lasten op een rijtje gezet en daar staan geen hele gekke dingen bij. Gelukkig nog klein beetje extra inkomen door alimentatie. Dat stopt over een jaar voor de eerste en over twee jaar voor de tweede. Inkomen wat ik noem is netto voor 32 uur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je gezien je lage inkomen niet recht op alimentatie voor jezelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@honni, het is nog altijd aanzienlijk meer dan een minimum inkomen, nee dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ kirstenwind Dat ligt aan het huishoud inkomen ten tijde van de scheiding niet aan of mevrouw nu meer verdient dan het minimum inkomen.

Antwoorden (9)

Dan is niet veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is veel? Wat is weinig? Velen vinden dat ze te weinig verdienen.. Maar is dat werkelijk zo? Er zijn mensen die met minder toekomen, ook alleenstaand.. Misschien het koopgedrag aanpassen. Een 2de job? Kleiner gaan wonen? Geen reizen? Op het internet zijn genoeg bespaartips te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bruto minimumloon voor 23+ is € 1.407,60. Dit zou voor 32 uur zou dit € 1.126,08 zijn. Als jouw € 1.255 bruto is zit je net iets hoger dan minimum. Als dit netto is zal dit bruto ergens tussen de € 1.800 en € 1.900 zijn. Dus zo'n € 400 tot € 500 boven minimum. Hangt maar helemaal van de bedrijfstak en je functieeisen af hoe reëel dit loon is.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik lees nu dat je € 1.255 netto is. Omgerekend naar 40 uur bruto zal dit iets van € 2.250 zijn. Dit is iets aan de lage kant in vergelijk met de schalen voor een dergelijke functie in mijn branche. Hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je bij dit bedrijf werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat bruto of netto? als dit bruto is, dan is dit wel hoger dan het minimum, maar niet veel, voor administratief/secretarieel is het wel aan de lage kant dan/

je zou eens kunnen kijken naar woonkostentoeslag, dat is ne tzoiets als huursubsidie, maar dan voor mensen met een koopwoning, moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.

ik neem aan dat je het huis dan niet gekocht heb met alleen jouw inkomen?

Op zich moet je makkelijk kunnen rondkomen in je eentje van 1255 euro per maand

wil je best helpen hiermee, maar dan heb ik meer info nodig, stuur me dan een prive berichtje, want dat is wel erg persoonlijke informatie

Toegevoegd na 10 uur:
na uitbreiding vraag:

Als dit het bedrag is wat je netto verdiend, dan is dit een prima loon, niks mis mee.

Je zou hier echt zeker mee moeten kunnen rondkomen, als je 2 kinderen hebt waarbij op die termijn de allimentatie gaat stoppen, dan zijn die kinderen oud genoeg voor een bijbaantje en om mee te betalen aan het leven thuis.

je woonlast is laag zeg je, nou mooi dat scheelt.

Toegevoegd na 10 uur:
hieronder nog een bron waar naar bezuinigingstips werd gevraagd.
13 jaar geleden
het bedrag wat je verdient is conform de cao.
maar omdat de voormalige leiders van het kabinet zo nodig moesten bezuinigen pakken ze precies de mensen zoals jij in hun portemonnee,vanwege de crisis.
al vraag ik me af welke crisis als ik zie dat ze met zeer grote bedragen naar het buitenland gooien .
je zal een baan erbij moeten nemen of een baan zoeken die meer uitbetaald .
er zijn ontelbaar veel mensen die in het zelfde schuitje zitten als jij en het zal er niet op vooruit gaan voorlopig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af of er voor deze branche wel een cao is......
Sorry dat ik het zeg, maar ik verdien maandelijks ongeveer hetzelfde netto, heb een eigen huis e.d. en heb een soortgelijke functie als jou.

en ik hou per maand ruim 400 euro over.... wat doe ik dan anders dan jij? Dus ja, ik vind het enigsinds apart dat je hier niet van rond kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 1255 netto per maand plus alimentatie en een lage maandlast van de hypotheek zou ik toch eens goed gaan puzzelen waar het gat zit als je niet rondkomt.
Pak al je spullen er eens bij en vul hier alles in: https://service.nibud.nl/pba/index.aspx , het Nibud Persoonlijk Budgetadvies.
Misschien dat je zo nog wat meer overzicht krijgt.
Kijk ook of je op uitgaven kunt bezuinigen: wees je bewust van waar je boodschappen doet, plan de hoeveelheden eten die je koopt zo dat je niets weg hoeft te gooien - dat zijn al de simpelste stappen om geld te besparen.
Loop je huis eens door op zoek naar energievreters, zet de verwarming iets lager, je kent het hele rijtje vermoedelijk wel.

Wat betreft je inkomen: daar heb ik geen oordeel over, want het is me ook niet duidelijk of je werkt voor een bedrijf in die sector of dat je zelf met arbeidsintegratie bezig bent - ik vermoed het eerste, maar weet het niet zeker.
Kijk eens of je een CAO-overeenkomst kunt vinden, of vraag advies bij een vakbond als je daar lid van bent.
Het maakt ook uit hoe lang je deze functie al hebt, als je al langer ergens werkt kun je een gesprek aangaan over loonsverhoging - maar doe dat goed voorbereid en wacht nog even tot het woord 'crisis' niet meer elke dag 300 keer door de media zoeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je er wat aan hebt. ik gebruik yunoo om eens alle lasten onder de loep te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet zo weinig voor 32 uur. Je moet wel goed kijken, dat je niet geld bij de belasting "laat liggen".
Als de kinderen een zekere leeftijd hebben, kan je met ze afspreken, dat ze een bijbaan nemen en met de verdiensten hun eigen wensen financieren.
Misschien is er een mogelijkheid om meer uren te werken, dat valt te onderzoeken.