Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang krijg je aangevuld als je werkt en een uitkering hebt via het UWV?

ik heb sinds oktober een uitkering via het UWV. Als ik nu een baan aangeboden krijg waarbij ik minder verdien dan mijn huidige uitkering ( en die is 70% van mijn laatst verdiende loon) vult het UWV dat dan aan tot uitkeringsniveau en zo ja, hoe lang blijven ze dat dan tot einde uitkeringsgerechtigde datum doen ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Zolang je recht hebt op WW.
In sommige gevallen kan het verlengd worden. Als er b.v. uitzicht is op meer uren of een andere baan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze doen dat in de tijd dat je recht hebt op 70% van je laatste loon, val je na die periode op een lagere uitkering dan stopt de aanvulling.
Tip: kijk op UWV.nl of bel ze op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij klopt dit niet. Ongeacht het uurloon wat je krijgt, is je WW in principe op werklozen uren gericht en niet op wat je verdiende.

Wat betekend dat als je minder gaat verdienen per uur, je dus NIET aangevuld wordt door het UWV. Als je minder verdiend alleen maar omdat je minder uren werkt nu, dan vult het UWV de uren dat je nog niet werkt aan. En je sollicitatieplicht blijft voor het aantal uren dat je nog niet werkt.

Het is dus erg onverstandig om een baan te nemen waarbij je minder verdiendt dan je WW-uitkering, zeker als je dat in het begin doet (klinkt krom, vindt ik ook) In het eerste jaar van je WW.

Heb je langer dan een jaar WW, dan wordt er gekeken naar je inkomsten en niet naar je uren.

De gerichte link naar het UWV over dit onderwerp:
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing