Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn geld terugvragen zonder "gierig" te zijn?

Ik ben momenteel student en heb niet onwijs veel geld. Onderling lenen wij vrienden/collega's geld aan elkaar en "storten" dit weer terug. Vaak gebeurt dit bij kleine bedragen niet ( tot 8euro ongeveer). Maar aangezien ik dit niet kan missen wil ik het eigenlijk wel gewoon terug, ik stort zulke kleine bedragen overigens wel altijd netjes terug. Ik wil dus niet overkomen als mier maar het wel op een goede manier terugkrijgen en het liefst zonder vragen:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zal niets anders opzitten, dan de regels aanscherpen.
Dus alle mensen een keer bij elkaar roepen ( met een lekker biertje erbij), en dan vragen, wat 'men' ervan vindt, om af te spreken dat ieder bedrag, hoe klein ook, vanaf nu teruggestort zal gaan worden, en niet soms wel en soms niet, en door sommigen wel en door sommigen niet.
In een maand is 4 x €8 toch al een heel bedrag, dat niet teruggestort 'hoeft' te worden.
En dat het, wat jou betreft, anders afgelopen is met lenen - dat je bij dezen dus niet meer gevraagd wil worden iets even voor te schieten.
Juist omdat jullie allemaal niet veel geld hebben, zal iedereen dit begrijpen, al zal degene, die gewoon nooit terugstort, er een beetje van balen.
Meer regels opstellen is nooit leuk, maar niet weten hoe je de maand uit moet komen, is ook niet leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als het vrienden zijn, het gewoon een keer uitleggen; Dat jnij op dit moment krap zit, en je geld echt hard nodig hebt. Studenten onder elkaar hebben hier in mijn ervaring uiterst veel respect voor, en zullen onmiddelijik hun 'schulden' vereffenen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden