Kan je bij de bank vragen om 60 euro in 10-centjes te wisselen (dus 600 10-centjes)?

Ik heb de 10-centjes nodig voor een economisch experiment, verder hoeft u niets te weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (10)

Ja, dat kan je bij de bank vragen. Waarschijnlijk moet u dan wel provisie betalen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
kan wel, wellicht dat je het wel even moet bestellen een weekje van te voren. Meeste banken hebben weinig cash meer in huis. Hangt ook van de grootte van het filiaal af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan dat maar dat gaat je wel geld kosten. Vraag het eens in een snackbar of speelhal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
snackbar zit zelf ook om klein geld te springen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een snackbar met zo'n krokettenautomaat wil graag van het kleingeld af. Dus een prima antwoord en een plus
Doe het in de bank waar je klant bent.
Winkeliers gaan ook soms rolletjes vragen.
Maar niet altijd zijn ze beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het economisch voordeliger is om dat geld te wisselen bij iemand die de collectebus voor een goed doel, leeghaalt en telt, of organisator van een rommelmarkt ofzo. Los geld inwisselen kost altijd geld,(2 kanten op, met de bank aan de ene kant) en zo kun je een win-win situatie maken
anneliez
13 jaar geleden
Ja. Moeiteloos. Als je het bij de bank doet waar je klant bent doen ze het zonder problemen, gratis. (Ik heb het vorige week nog gedaan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het bij de meeste banken gratis. Ik weet wel dat abn amro en rabobank muntgeld kan opnemen. Daar zijn speciale apparaten voor. Abn Amro heeft zelfs apparaten waarbij je munten kunt wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige ING-kantoren hebben een muntroluitgifte. Kan je gewoon een rolletje van 25 twee-euro-munten uithalen voor 50,50 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk kan je dit aan je bank vragen. Echter niet alle banken, en niet alle vestigingen van een bank zullen deze dienst aanbieden. Veel bankkantoren hebben tegenwoordig geen kasgeld, en al helemaal geen muntgeld meer in voorraad.
Er zijn overigens wel kantoren waar een speciale automaat staat voor het wisselen van geld in muntgeld.
Je moet dan wel bij deze bank bankieren, want het werkt met je bankpas. Succes met je experiment!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan hoef jij niet te weten waar je dit gratis kan doen , dr eco-stein