kan wel, wellicht dat je het wel even moet bestellen een weekje van te voren. Meeste banken hebben weinig cash meer in huis. Hangt ook van de grootte van het filiaal af.
ik denk dat het economisch voordeliger is om dat geld te wisselen bij iemand die de collectebus voor een goed doel, leeghaalt en telt, of organisator van een rommelmarkt ofzo. Los geld inwisselen kost altijd geld,(2 kanten op, met de bank aan de ene kant) en zo kun je een win-win situatie maken
Volgens mij is het bij de meeste banken gratis. Ik weet wel dat abn amro en rabobank muntgeld kan opnemen. Daar zijn speciale apparaten voor. Abn Amro heeft zelfs apparaten waarbij je munten kunt wisselen.
Ja natuurlijk kan je dit aan je bank vragen. Echter niet alle banken, en niet alle vestigingen van een bank zullen deze dienst aanbieden. Veel bankkantoren hebben tegenwoordig geen kasgeld, en al helemaal geen muntgeld meer in voorraad.
Er zijn overigens wel kantoren waar een speciale automaat staat voor het wisselen van geld in muntgeld.
Je moet dan wel bij deze bank bankieren, want het werkt met je bankpas. Succes met je experiment!