Wanneer je de categorien aanpast kunnen we toch nooit meer vergelijken?

Benchmarken met anderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ligt eraan wat je met aanpassen bedoelt. Categorieën verwijderen kan niet omdat vragen dan categorieloos worden, maar een categorie toevoegen lijkt mij geen probleem. Dat is onlangs met de WK ook gebeurd.
paulus811
13 jaar geleden
De vergelijking met de andere leden van Yunoo gebeurt op basis van de hoofdcategorien. Die kan je niet wijzigen.

De subcategorieën kan je wel aanpassen, maar dat is persoonlijk en die worden niet echt met elkaar vergeleken.

Uiteraard is het van belang dat de hoofdcategorieën goed worden toegewezen aan de diverse transacties. (anders heb je idd gelijk en zijn de vergelijkingen dan waardeloos)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot wat Fargh zegt zijn ook hoofdcategorieën te wijzigen of verwijderen. Het vergelijken gebeurt echter op basis van de standaardcategorieën van Yunoo. Wanneer je dus wil vergelijken kun je het beste deze indeling niet aanpassen en bijvoorbeeld labels gebruiken voor inkomsten of uitgaven die meer detail nodig hebben of niet ingedeeld kunnen worden.

Overigens kun je vragen over Yunoo zelf het beste stellen via email (support@yunoo.nl). Vraag & Antwoord is in eerste instantie bedoeld voor financiële vragen.