ontslag om economische redenen. welke rechten heb ik?

Heb een vast contract en men wil mij onslaan omdat het bedrijf al jaren in de schulden zit. welke rechten heb ik nog?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rare reden naar mijn mening; maar als dat de waarheid is... =P
Je kunt voor al je vragen omtrend rechten altijd bij het "juridisch loket" terecht!
En als je van je recht halen houd; kijk eens in een rechtsbijstand-verzekering; ik ben nu bezig met eentje van de NN mede ondat deze het hoogste scoort bij de consumentenbond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik daarvoor ontslagen werd hebben we nog een bedrag meegekregen; de helft van het aantal dienstjaren in maanden. Volgens mij zijn ze dat niet verplicht, maar het is wel iets om te onthouden.

Antwoorden (2)

Recht op een ww uitkering als je langer dan een half jaar aan een gesloten hebt gewerkt. En het recht om per direct uit te kijken maar een nieuwe werk omgeving, zelfstandig iets te gaan ondernemen. Sterkte...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste ontslagen zijn vanwege economische redenen.
Als je daadwerkelijk ontslag krijgt,
is het het beste om daar schriftelijk bezwaar tegen te maken.
Dat is niet meer echt nodig, voor een uitkering,
maar wel aan te raden.

Kijk op de site van het UWV.
http://www.uwv.nl/

Daar vind je informatie over ontslag en ook
kun je daar je WW-uitkering aanvragen.