heb een tijdelijk contract van 40 uur maar krijg maar een vaste aanstelling van 20 uur krijg ik ook WW over die andere 20 uur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je krijgt WW over het aantal uren dat je de laatste peilperiode gemiddeld hebt gewerkt, zelfs bij een nulurencontract. Hoeveel uren er in het contract staan is dus minder interessant.

Als je voldoende lang 40 uur gewerkt hebt -wat natuurlijk eenvoudig is aan te tonen met loonstroken - krijg je over die uren WW als je werkloos wordt.

Werkte je nu langere tijd 40 uur en straks nog maar 20, dan krijg je gedurende de periode dat je recht op WW hebt op basis van die andere 20 uur gedeeltelijk WW.