Wat zijn de mogelijkheden als je geen eigen geld hebt om een huis te kopen?

Wat als je geen eigen geld hebt wat je tegenwoordig moet bijleggen om een eigen woning te kopen?
Ik bedoel omdat je tegenwoordig alleen nog maar 100% hypotheek kan krijgen.. Je moet ongeveer 6% van de aankoop van de woning zelf betalen (als eigen geld)...

Ik snap ook wel dat je kan lenen... maar lenen voor je eigen geld is niet te doen. Dan zakt de hypotheek die je kan lenen enorm.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Lenen
2.7K
MasterSword
4 jaar geleden
Als jou inkomen ongeveer op of boven de 2000 euro per maand is,
dan kun je een hypotheek afsluiten en huis kopen.
( Heb je minder, dan is huren de beste optie. )
Utrecht
4 jaar geleden
Huren?......
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
MasterSword, dat klopt niet. Dat was vroeger zo, nu niet meer.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Als je niet genoeg geld hebt kun je geen huis kopen, nogal logisch!
Iloon2punt0
4 jaar geleden
Nou die 6% eigen geld is niet meer, ga maar een stuk hoger zitten. Zonder eigen geld wordt het lastig. En ook al heb je eigen geld en moet je het alleen doen dan is het bijna niet mogelijk. Lenen zou ik niet doen dan heb je een dubbele schuld. Dan zul je helaas moeten huren tot je eigen geld hebt, of iemand moet garant staan. Vaak doen ouders dat als ze de mogelijkheid hebben. Maar het wordt heel moeilijk zonder eigen geld. Succes, ik hoop dat het lukt!

Antwoorden (1)

Je moet tegenwoordig eigen geld inbrengen om een woning te kopen. Banken financieren niet meer 100%+kostenkoper van een huis. Dat extra geld moet je bij elkaar krijgen door te sparen, of door het te krijgen of erven van familie.