Is het mogelijk om budgettering over een langere periode dan een maand te spreiden ivm kwartaalafschrijvingen?

Sommige afschrijvingen van mijn rekening gebeuren maar eens per kwartaal of jaar. Ik wil echter in budgettering in de maand rekening houden met deze posten. M.a.w. ik wil bv elke maand 17 euro budgetteren voor de wegenbelasting. Dit is dus geld wat ik niet daadwerkelijk heb uitgegeven, maar wel als zodanig moet worden weergegeven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt gewoon per maand "reserveringen" doen op een rekening nummer en per maand betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
per kwartaal betalen bedoel ik natuurlijk
Waarom maak je niet een jaarbudget? Je hebt dan ook de jaarbedragen gedekt en kunt je budget achteraf aansluiten met de jaaropgave en eventuele belastingaangifte. Met de verschillen kun je het jaar erop rekening houden bij het opstellen van het nieuwe budget.

Wel kun je bijvoorbeeld een seizoenspatroon op het budget loslaten als de inkomsten en uitgaven niet gelijk over het jaar verdeeld zijn door bijvoorbeeld vakantiegeld, bonussen en jaarlijkse uitgaven. Ook onzekere posten als onderhoud auto, huis etc. kun je dan opnemen. Geld wat je pas in oktober krijgt kun je natuurlijk niet in april al uitgeven, dus je budget per maand moet wel variëren.
paulus811
13 jaar geleden
Aangezien deze vraag via Yunoo gesteld is, gaat dit waarschijnlijk over een functionaliteit van Yunoo.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om uitgebreid te budgetteren over een langere periode dan een maand. Dit is echter wel vol in ontwikkeling en we proberen dit zo snel mogelijk te implementeren.

Overigens kun je vragen over Yunoo zelf het beste stellen via email (support@yunoo.nl). Vraag & Antwoord is in eerste instantie bedoeld voor financiële vragen.