maandsalaris vakantiegeld

Ik heb in 2009 heel het jaar gewerkt. Bij dienst uittreding heb ik vakantiegeld voor het jaar 2010 ontvangen.
Vanaf 2010 werk ik bij een andere bedrijf en in de maand juni wordt ik net geen de helft van mijn MAANDSALARIS uitbetaald ?
weet er iemand iets inverband met deze regeling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

je hebt in juni ook nog maar een half jaar gewerkt, dus krijg je vakantiegeld over een half jaar. Door hogere belasting is je vakantiegeld netto altijd minder dan je maandelijkse netto bedrag
anneliez
13 jaar geleden
Vakantiegeld bouw je op, je hebt dus vakantie geld over 2009 ontvangen toen je uit dienst ging.(wat je als je daar was blijven werken in 2010 had gekregen)
Je bent weer opnieuw begonnen met opbouwen toen je een nieuwe baan kreeg, die heb je nu een half jaar, dus heb je recht op een half jaar vakantie geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van vakantie geld gaat extra belasting van af, hoe het precies zit weet ik niet meer, ben in het verre verleden ook eens heel teleurgesteld geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt Ed, daar gaat dan weer je droom over een wereldreis, werd weer een vakantie in de achtertuin :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,
ik denk dat ik mijn vraag niet goed gesteld heb.
MIJN MAANDLOON VAN JUNI 2010 WERD NET GEEN HELFT UITBETAALD.
vakantie geld is niet de hoofd vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, je kreeg in totáál de helft van je maandsalaris? Dus nog niet de helft van wat je normaal krijgt, terwijl je een vol maandsalaris plus vakantiegeld verwachtte? Dat was inderdaad niet duidelijk. Misschien kun je het beste even een nieuwe vraag stellen, ik denk niet dat je hier bruikbare antwoorden op krijgt. (Overigens: ik zou het ook even aan je baas vragen!)
8% van je maandsalaris, vermenigvuldigd met het aantal maanden (6) dat je voor het nieuwe bedrijf werkt. Dat is 48% bruto van je bruto maandsalaris.

Klinkt precies goed, inderdaad net niet de helft van een maandsalaris. Samen met het vakantiegeld dat je bij uitdiensttreding van je vorige bedrijf hebt gekregen, heb je weer de volle mep. En volgend jaar krijg je bij dit bedrijf weer de volle mep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt vakantiegeld (meestal mei) naar evenredigheid van het aantal maanden dat je gewerkt hebt, vanaf de vorige keer dat het vakantiegeld werd uitgekeerd. Dus in jouw geval in juni over de eerste zes maanden bij je nieuwe baas.
Vakantiegeld valt doorgaans in een hoger belastingtarief. Dat is niet meer dan een voorheffing, en dat wordt bij de belastingaangifte verrekend. Als blijkt dat je totale jaarinkomen zodanig is, dat je niet onder een hoger belastingregiem valt, dan krijg je dat gewoon terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem, als het goed is krijg je ook je 13e maand nog, en die is wel volledig!