Hoe kan het dat een constant bedrag per maand een gemiddelde geeft wat afwijkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Euh - wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12 maanden lang iedere maand 10.
= 120 gedeeld door 12 = 10. Niks afwijking.
Anders klopt je vraag niet.

Antwoorden (4)

De vraag is een beetje onduidelijk, maar een gokje:

omdat niet iedere maand evenveel dagen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat op Woensdagen de linker helften maar voor een kwart opgeteld dienen te worden en vervolgens met een willekeurig bedrag te worden opgeteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet echt, dus ik moet gokken wat je bedoelt. Bij deze een antwoord dat is gebaseerd op mijn gok van wat je zou kunnen bedoelen.

Verschillende maanden hebben verschillende aantallen dagen: meestal 30 of 31, soms 28, heel soms 29.

Als je een constant bedrag per maand hebt, maar vervolgens het gemiddelde gaat uitrekenen per dag, dan zal dat gemiddelde variëren.

Voorbeeldje: ik betaal elke maand hetzelfde bedrag voor mijn autoverzekering. Daardoor is februari een dure maand: per dag ben ik maar liefst 10% meer kwijt aan verzekeringskosten dan in januari.
Cryofiel
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is dit een vraag die betrekking heeft op Yunoo (gesteld vanuit Yunoo).

In Yunoo is het zo dat het gemiddelden soms iets kan verschillen omdat het berekend wordt over het aantal dagen dat je in Yunoo geimporteerd hebt.