Hoe kan het dat een constant bedrag per maand een gemiddelde geeft wat afwijkt?

Weet jij het antwoord?

/2500

De vraag is een beetje onduidelijk, maar een gokje: omdat niet iedere maand evenveel dagen heeft.

Omdat op Woensdagen de linker helften maar voor een kwart opgeteld dienen te worden en vervolgens met een willekeurig bedrag te worden opgeteld.

Ik begrijp je vraag niet echt, dus ik moet gokken wat je bedoelt. Bij deze een antwoord dat is gebaseerd op mijn gok van wat je zou kunnen bedoelen. Verschillende maanden hebben verschillende aantallen dagen: meestal 30 of 31, soms 28, heel soms 29. Als je een constant bedrag per maand hebt, maar vervolgens het gemiddelde gaat uitrekenen per dag, dan zal dat gemiddelde variëren. Voorbeeldje: ik betaal elke maand hetzelfde bedrag voor mijn autoverzekering. Daardoor is februari een dure maand: per dag ben ik maar liefst 10% meer kwijt aan verzekeringskosten dan in januari.

Waarschijnlijk is dit een vraag die betrekking heeft op Yunoo (gesteld vanuit Yunoo). In Yunoo is het zo dat het gemiddelden soms iets kan verschillen omdat het berekend wordt over het aantal dagen dat je in Yunoo geimporteerd hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100