Wat zijn de voordelen voor nederland als Oranje kampioen wordt aanstaande zondag?

In welke opzichten wordt Nederland er {financieel} beter van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de spelers van Nederland iig 300.000 per speler. Ze hebben nu al 200.000 per speler omdat ze de finale gehaald hebben. Hoorde ik vandaag op de radio

Het beste antwoord

De vermogensbelasting die de spelers betalen groeit. Daar wordt in ieder geval de Nederlandse staat beter van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat de economie met ca 0,4% groeit, volgens een hoogleraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De omzet in de cafés zal zondag enorm toenemen, dus ook meer belasting in de la voor Den Haag, en minder te kort op de rekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 en voor die tijd was de omzet van supermarkten al met milioenen gestegen,en de kroegen ook .
Ha, day Werk;

Dat je in het buitenland op vakantie geen last meer hebt van irritante Duitsche voetbalfans die je constant met hun vingers aan de uitslag van de verloren finale herinneren.

Toegevoegd na 49 minuten:
'day' => 'dat'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval de KNVB wordt er goed beter van:
"Wereldvoetbalbond FIFA keert zo’n 30 miljoen dollar uit aan de winnaar van het wereldkampioenschap. De verliezende finalist krijgt een pleister voor de wonde ter waarde van zo’n 24 miljoen dollar."

Kunnen ze mooi gebruiken om hun bid voor de WK 2018/2022 mee te bekostigen, scheelt Nederlanders een hoop belastingcenten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie zal het een positieve omzet tot gevolg hebben voor de horeca. Momenteel profiteren winkelbedrijven er vooral van.

Het is overigens onderzocht dat de grootste positieve invloed op de Nederlandse economie wordt veroorzaakt door winst van het Duitse elftal. Dit komt omdat Nederland veel exporteert naar Duitsland.
Mocht Nederland de finale tegen Duitsland moeten spelen, en ze blijken toch te verliezen, dan is dit gegeven wellicht een schrale troost.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als nederland kampioen wordt : dan zal dat nieuwe investeerders in het nederlands voetbal aantrekken wat dan goed is voor het betaalde voetbal in nederland .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WK-winst goed voor economie......

http://www.trouw.nl/nieuws/economie/article3077182.ece/WK-winst_goed_voor_economie_.html