Wanneer krijg ik het vakantiegeld over mijn drie maanden WW?

Gedurende drie maanden heb ik een WW-uitkering ontvangen. Op de website van het UWV staat dat het vakantiegeld in mei wordt uitbetaald. Ik kan het nu niet meer vinden maar ik meen ook ergens gelezen te hebben dat als je uitkering eerder stopt, je het vakantiegeld dan krijgt uitbetaald bij de laatste betaling. Ik kreeg vandaag een overzicht van wat ze vandaag hebben overgemaakt maar daar zit het vakantiegeld nog niet bij. Komt het dan volgende maand of toch in mei?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Als de uitkering eerder stopt dan mei ontvang je het vakantiegeld inderdaad in de laatste maand van de uitkering. Als je dit nog niet ontvangen hebt, wordt dit aanvullend uitgekeerd in maart.

Maar uiteraard kan het geen kwaad om bij UWV navraag te doen naar de omvang en het betaalmoment van het vakantiegeld.