Wat is de goedkoopste bankrekening m.b.t maand/jaarkosten, servicekosten, openingskosten rekening, etc ter wereld (met bankpas)?

Ik wil graag weten wat de top 10 aan goedkoopste banken ter wereld zijn. Is er een bank die geen kosten rekent voor het openen van een rekening, geen jaarlijkse kosten, maar wel goede service en kwaliteiten bied.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Ook een bank maakt een afweging bij het geven van service en de kosten die er in rekening gebracht worden. Als het goed is, staan die twee met elkaar in balans.
Dus als je goede service en kwaliteit belangrijk vind, zul je daar iets voor moeten betalen.

Je kunt een prijsvergelijking maken op de volgende site:

http://www.bankenvergelijking.nl/prive-bankrekening/

Hier staat echter niet aangegeven wat een bank precies allemaal voor je doet.
Ik denk dat de verschillen groot zijn, zelfs per vestiging onderling. Ik bedoel: de ene vestiging van ABN AMRO is de andere niet, bij de een zullen ze zonder probleem een overzicht van je rekening uitprinten, bij een andere vestiging zal dit niet lukken....
Daar is dus geen eenduidig antwoord over te geven....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel dat de goedkoopste bank ergens in Denemarken zou zijn, zou je daar daadwerkelijk naar toe gaan om de rekening te openen?
Het is namelijk altijd een vereiste om je persoonlijk te legitimeren als je ergens een rekening wil openen? Of was het puur een hypothetische vraag?
Een bank is een commercieel bedrijf, dus zal er geld verdiend moeten worden. Gratis zal het dus nooit zijn, al lijkt dat misschien soms zo maar dan wordt er bijv via provisies of andere kosten de bankkosten aan je verhaald.
Voor jezelf moet je de afweging maken wat jij van een bank verwacht: zul je er vaak langs gaan voor hulp bij geldopnames/stortingen en overschrijvingen of ben je zelf in staat via internet en per telefoon je bankzaken te doen.
En, waar voel je je thuis? Het gaat hier om vertrouwen dus moet het wel goed voelen toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je reactie is duidelijk, mijn antwoord sluit niet aan bij je vraag.