Eind deze maand (Maart) moet de belasting-aangifte gedaan zijn. Kun je uitstel aanvragen en krijgen? Zo ja, tot wanneer?

Toegevoegd na 12 uur:
....Beste mensen, zou het dan niet verstandig zijn om ZOWIESO uitstel aan te vragen, gewoon voor de zekerheid? Of kan / mag dat niet? En krijgen kleine bedrijfjes, ZZP'ers, ook uitstel tot september of geldt dat alleen voor particulieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, je kunt zeker uitstel vragen en je krijgt het ook. Tot september.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je vraagt uitstel aan via het gratis belastingtelefoonnummer 0800- 0543. Volg dan het keuzemenu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Wel doen VOOR 1 april !!
MissBiggie
13 jaar geleden
Is GEEN grapje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KLOPT
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Voor 1 april aanvragen. Niet vergeten, want de belasting is dit jaar extra lastig, je hebt zo een forse boete van €226 aan je broek!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
want de belastingdienst is dit jaar extra lastig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Beste mensen, zou het dan niet verstandig zijn om ZOWIESO uitstel aan te vragen, gewoon voor de zekerheid? Of kan / mag dat niet? En krijgen kleine bedrijfjes, ZZP’ers, ook uitstel tot september of geldt dat alleen voor particulieren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat hebben wij tenminste wel gedaan, en velen met ons.
Dat laatste weet ik niet, maar daar staat hieronder bij Hajete iets over.
Of online op www.belastingdienst.nl met je DiGiD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gemakkelijkst is door voor 1 april het gratis nummer van de Belastingdienst te bellen.
Je moet dan je burgerservicenummer (= sofinummer) bij de hand hebben.
Je communiceert dan met een computer en krijgt geen mens aan de telefoon.
Automatisch krijg je dan uitstel tot september.
Anders herinnering en aanmaning.
Als je dan niet reageert: Bij het eerste verzuim een verzuimboete € 226, bij het tweede € 984.
Ook is een bestuurlijke boete van maximaal € 4.920 mogelijk.
Niet leuk, wel gemakkelijk!

Toegevoegd na 17 uur:
Voor ondernemers is het verstandig om de aangifte door een belastingconsulent/accountant te laten doen.
Die hebben een regeling met de fiscus voor uitstel ,ook om de opstelling van jaarstukken en aangiften over het jaar in de tijd te spreiden.
Op die manier kun je langer dan 1 jaar uitstel krijgen.